Mesa sectorial de 28 de febrer de 2023

Els sindicats demanen de manera unitària que el Departament torni a les negociacions i prengui mesures per revertir definitivament les retallades, que es negociï un pacte d’estabilització i que el mes de juliol es dediqui només a la formació del professorat.

El Departament contesta que la setmana vinent es reunirà amb els sindicats per parlar del calendari quan tingui l’informe del Consell Escolar de Catalunya. Avisa que el curs vinent tornarà a començar abans. Segueix oferint el retorn del primer sexenni als 6 anys i la seva regularització, l’equiparació dels PTFP (inclòs el professorat interí) i les 2 h lectives pels més grans de 55 anys per al setembre del 2024, vinculant totes les mesures a la negociació. Pel que fa al pacte d’estabilització, remet a la mesa de funció pública. Els representants del Departament expliquen que s’ha arreglat l’aplicatiu del Concurs de Mèrits extraordinari per tal que es puguin fer totes les al·legacions necessàries.

En el Concurs de Trasllats de secundària s’han adjudicat el 64% de les places, quedant 3500 sense cobrir per no haver estat demanades.

Segons el Departament, per tal d’aconseguir professors en les substitucions (aquest gener s’han produït el doble de baixes que abans de la pandèmia), s’estan impulsant diferents mesures com dotar als centres afectats amb professors d'altres especialitats, captar professorat entre els qui estan cursant màsters i graus, reduir a 163 el nombre de mentors digitals el curs vinent i que no siguin d’especialitats amb manca de professorat, millorar la difusió de vacants, autoritzar compatibilitats, facilitar la contractació d’especialistes i fer habilitacions especials per determinades especialitats.

La integració del cos de PTPF al cos de secundària a la qual Departament està obligat per llei es durà a terme a l’abril.

Professors de Secundària (aspepc.sps) exposa que:

  • Darrera modificació: 01/03/2023 10:25