ASPEPC·SPS DENUNCIA QUE EL DEPARTAMENT EXIGEIX APROVATS PER 'CONTRACTE'0

4155 22/11/2006, 09:14       #Mobilitzacions,

El Departament d'Educació està proposant a molts centres públics d'ensenyament secundari un "Pla de Millora per a la Secundària". Bàsicament, aquest "pla" consisteix a atorgar uns recursos econòmics i personals als centres a canvi que, en un període màxim de tres anys i segons la tipologia de centre, el nombre total d'aprovats a l'ESO arribi fins al 95%, i al Batxillerat i Cicles fins el 85%. El pla es concreta en un "contracte" que signa el director/a del centre i el delegat/da territorial.

Respecte a aquest "pla", que forma part del "pla de xoc" de la secundària signat pels sindicats USTEC, CCOO i UGT , la Federació de Secundària ASPEPC·SPS i l'Associació de Catedràtics manifestem el següent:

  1. És un veritable frau a la societat: no estableix com a indicador bàsic (al final de l'ESO) l'adquisició de coneixements. L'èxit escolar es mesura només amb el percentatge d'aprovats, en cap cas en l'adquisició de coneixements, com en la majoria de sistemes europeus.
  2. El seu objectiu és polític, no educatiu. Atès l'alarmant percentatge d'alumnat que no acaba satisfactòriament l'ESO, es pretén reduir-lo dràsticament "per decret", no amb mesures veritablement educatives.
  3. Els minsos recursos humans que es donen als centres (més professorat de Música i Plàstica) no contribueixen a millorar els resultats de les àrees instrumentals bàsiques, ni de les que serveixen d'indicadors en les proves PISA (llengua, matemàtiques i ciències).
  4. Vulnera la legalitat: la normativa vigent exigeix avaluar els alumnes en funció del grau d'adquisició dels objectius curriculars de cada matèria. Aquesta norma no s'exigeix per a res en el "pla", ni tan sols s'intenta comprovar el seu acompliment. S'ha d'aprovar per exigències del "contracte", ja que que l'incompliment suposaria haver de retornar els recursos extres. El professorat haurà d'acceptar aquesta mena de corrupció professional o enfrontar-se al seu centre.
  5. Degrada l'ensenyament públic (únic destinatari del "pla"). Atès que l'Administració només busca augmentar els aprovats, sense comprovar el grau d'adquisició de coneixements, ¿quins centres triaran les famílies que vulguin que els seus fills aprenguin?
  6. Perjudica el clima dels centres públics. Quina serà l'actitud o el comportament de molts alumnes sabent que aprovaran "per exigències del contracte"?
  7. US RECOMANEM:

    1. No donar suport al "contracte" si el director/a ho proposa al claustre (que el claustre ho aprovi és una condició).
    2. En cas de ser aprovat pel claustre, demaneu que consti en l'acta el següent: que no us sentiu vinculats jurídicament per aquest "contracte", que avaluareu els vostres alumnes d'acord amb els criteris d'avaluació indicats per a cada matèria en els decrets curriculars corresponents, i que no aprovareu cap alumne per exigències del "contracte"

    FEDERACIÓ DE SECUNDÀRIA ASPEPC·SPS
    ASSOCIACIÓ DE CATEDRÀTICS D'ENSENYAMENTS SECUNDARIS DEE CATALUNYA (ACESC)


    ADJUNCIONS:

    Documentació del Departament d'Educació sobre el "Pla de millora per a la Secundària":

    1. OBJECTIUS A OBTENIR PER UN CENTRE CONCRET (95% d'aprovats al final de l'ESO)
    2. OBJECTIUS PER AL SISTEMA EDUCATIU CATALÀ (93% d'aprovats a 2n d'ESO, 90% al final de l'ESO, 85% per al Batxillerat i Cicles)
    3. INDICADORS DE RESULTATS, on no figura cap control de l'aprenentatge de l'alumnat al final de l'ESO, Batxillerat i Cicles.
    4. MODEL DE CONTRACTE ENTRE EL DEPARTAMENT I UN CENTRE


    facebook twitter enllaçar comentar


    Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube

Qui som i què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal