Acusats per amenaçar a la sortida de classe0
518 12/04/2005, 09:51 Diari-de-Girona.-MARC-ROVIRA #Salut laboral,
Dos joves de Girona seran jutjats properament a la secció penal de l´Audiència Provincial per haver amenaçat i coaccionat un estudiant de l´institut Santiago Sobrequés. El cas l´ha de jutjar un jurat popular i el fiscal demana una pena d´un any de presó per a un d´ells i de sis mesos per a l´altre.
Els dos joves acusats han admès durant tota la fase d´instrucció haver amenaçat l´estudiant i aquest fet pot propiciar un acord entre les parts i evitar així la celebració del judici.
Segons consta en l´escrit d´acusació del Ministeri Fiscal, el cas es remunta a sis anys enrere quan el denunciant encara era menor d´edat. Els dos acusats s´haurien conxorxat per a fer-li la vida impossible en una conducta que darrerament s´ha batejat com a bullyng i que consistiria en maltractar-lo continuament a base de fer-li por i demanar-li tota mena de favors i diners sota amenaça d´agressions físiques.
Aquests maltractaments no haurien estat un fet puntual sinó que es van estendre des del 1999 fins el 2000 i es repetien tant a l´escola on el noi estudiava -l´esperaven a la sortida- com a casa seva ja que els acusats no tenien cap problema per anar-lo a trobar on calgués.
Mètodes mafiosos
Emulant pràctiques característiques de la màfia siciliana els dos acusats exigien diners al jove sota amenaces d´agredir-lo. El noi va arribar a pagar-los fins a 30.000 pessetes repartides en tres dies diferents. Segons refereix la fiscalia, el 13 de novembre del 2000 un dels acusats va anar a trobar el denunciant i aquest li va entregar 10.000 pessetes.
Malgrat aquest primer pagament l´assetjament no cessava i l´endemà mateix li va requerir una altra entrega per a deixar-lo tranquil. El jove va fer efectiva una nova entrega de 10.000 pessetes més. I encara el dia 15 i per tercer dia consecutiu el mateix acusat va anar a trobar l´estudiant una vegada més per a exigir-li més diners. Aquest li va fer efectiu un nou pagament de 10.000 pessetes més i, així, el total de diners pagats per a garantir-se una seguretat pujava ja a 30.000 pessetes.
Una setmana després d´aquest darrer cobrament, el mateix individu va tornar a anar a veure el noi i aquesta vegada li va demanar a un conegut seu que li donés un cop de mà amb les pràctiques intimidatòries. Va ser en aquest moment quan els dos personatges van acabar detinguts per la policia que ja estava al cas de la situació de por en què vivia el menor.
Durant tota la fase d´instrucció els dos acusats han admès haver estat els autors de les amenaces al menor. El fiscal demana una pena d´un any de presó al noi que va intervenir en tots els fets delictius i rebaixa fins a mig any de presó la pena sol·licitada per al còmplice que li va anar a donar suport en la darrera visita al jove. El cas l´hauria de jutjar un jurat popular però l´advocat defensor del primer, Jordi Casadevall, entén que no caldrà celebrar el judici perquè l´admissió dels fets per part dels dos acusats possibilitarà un acord entre les defenses i el Ministeri Fiscal.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...