Proposen vincular el sou dels funcionaris a la productivitat0
819 26/04/2005, 07:22 Avui.-Redacció #Retribucions,
La comissió d'experts encarregada de confeccionar l'estudi que servirà de base per a la redacció de l'Estatut Bàsic de la Funció Pública proposa que l'ocupació pública no tingui un caràcter "vitalici ni permanent", que les retribucions dels funcionaris es vinculin d'alguna manera a la productivitat i que els tribunals de les oposicions no estiguin formats per membres relacionats amb partits polítics, sindicats i altres organitzacions. La comissió recomana que als tribunals hi hagi especialistes i tècnics.
Aquestes són algunes de les recomanacions que la comissió d'experts, presidida pel catedràtic Miguel Sánchez Morón, ha proposat de cara a l'elaboració de l'Estatut de la Funció Pública. Les recomanacions van ser presentades ahir pel ministre d'Administracions Públiques, Jordi Sevilla, el mateix Morón i el secretari general, Francisco Velázquez. Els experts creuen que els llocs de treball als quals accedeixen els funcionaris han de tenir "continuïtat i estabilitat", però no han de ser vitalicis. Així, segons l'informe, cal que l'administració avaluï periòdicament l'evolució de la feina feta pel funcionari en l'exercici de la seva activitat.
Sense perdre la condició
D'aquesta avaluació dependrà, conclou l'estudi, la continuïtat del funcionari en el seu lloc de treball, així com el retrocés o l'avançament en la carrera professional i part del seu salari, tot i garantir, però, que mai no perdrà la seva condició de funcionari.
En aquesta línia, Morón també va considerar necessari que les retribucions dels funcionaris estiguin vinculades d'alguna forma al rendiment i a la consecució d'objectius i que s'incrementi "en la mesura del possible" el complement de productivitat -que pertoca a cada administració definir- per a tots els funcionaris. Es tractaria, en definitiva, que guanyessin pes, dins de les retribucions, els complements lligats al rendiment del treballador o a la seva categoria i no tant a la seva antiguitat.
La comissió d'experts considera que els augments de sou s'han de consultar amb les comunitats autònomes i corporacions locals abans de negociar-se amb les organitzacions sindicals i que, en el cas de la negociació col·lectiva, s'han d'aclarir en l'Estatut quines matèries seran objecte de diàleg i quines no.
Competència autonòmica
La proposta dels experts es fonamenta en la necessitat que l'Estatut es configuri com un conjunt de normes comunes per a les tres administracions -estatal, autonòmica i local-, sense perjudici que els governs autonòmics i ajuntaments puguin establir les seves pròpies regles per a l'ordenació i el millor funcionament del seu personal.
Els experts creuen que l'Estatut ha de recollir un conjunt de drets, però també, i per primera vegada, un llistat de deures comú a tots els treballadors públics, ja siguin funcionaris o personal laboral.
Drets i deures
Morón va explicar, en aquest sentit, que no es tracta de crear una única categoria de treballador públic, sinó d'aproximar el règim jurídic bàsic de totes les categories existents. Aquesta regulació, va dir, ha de ser "flexible" per adaptar-la a cada sector de la funció pública i ha de preveure també la possibilitat d'admetre modalitats d'ocupació a temps parcial i a distància i recollir mesures per reduir l'elevada taxa de temporalitat.
La comissió considera que s'ha de respectar el dret dels funcionaris a la immobilitat de la seva condició i, en el cas dels contractes laborals, s'hauria de tipificar l'acomiadament improcedent.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...