Reduir costos reutilitzant els llibres de text0

2194 03/05/2005, 08:57       #LOE,

La conselleria d'Educació i les associacions de pares de Catalunya han impulsat un programa per fomentar la reutilització de llibres de text que pretén reduir en un 85% el cost que suposen els llibres durant els deu anys d'escolarització obligatòria.

Actualment, el departament calcula que, entre els 6 i els 16 anys, la despesa mitjana mínima per cada fill és, només en la compra de llibres, de 1.700 euros, mentre que amb aquest programa es pretén que el cost es redueixi fins a uns 250 euros.

La consellera d'Educació, Marta Cid, i les principals associacions de pares i mares d'alumnes van signar ahir un conveni que suposarà una inversió d'1,2 milions d'euros per a la reutilització de llibres durant el curs 2005-2006. Cid va explicar que l'aplicació d'aquest programa es farà de forma experimental durant els dos pròxims cursos. En un principi, només afectarà 360 centres, 300 de primària i 60 d'ESO, que imparteixen classes a uns 81.900 alumnes de tot Catalunya. De cara al curs 2007-2008, la previsió és incrementar l'abast d'aquest programa en un 40% i fer que, amb un pressupost d'1,7 milions d'euros, s'ampliï fins a 504 centres i siguin més de 114.000 els alumnes que se'n beneficiïn.

Posteriorment, quan siguin vigents els nous currículums derivats del desplegament de la llei orgànica de l'educació (LOE), el programa tindrà caràcter general i sistemàtic, començant pels primers cursos de les etapes d'educació obligatòria. Marta Cid va advertir que la conselleria ha calculat que, amb la LOE consolidada, la inversió que haurà de fer el govern per a la reutilització de llibres escolars és d'uns 14 milions d'euros, per la qual cosa "reclamarem un compromís per part del ministeri d'Educació", perquè també ajudi a finançar-ho.

Per poder acollir-se a aquest programa, els centres hauran de presentar, abans de l'inici del curs vinent, un projecte de reutilització de llibres. El departament, mitjançant un concurs públic, oferirà ajudes genèriques, que en el cas de l'educació primària seran de 1.875 euros per cada línia autoritzada i, en el cas de l'educació secundària obligatòria, de 3.000 euros. Els llibres de text tindran una vigència d'ús mínim de tres cursos escolars en primària i de quatre a l'ESO, tret que el seu grau de deteriorament no permeti reutilitzar-los. El departament també ha tingut converses amb els principals editors de llibres de text "com a part implicada que són i perquè ells ens han d'ajudar", va explicar la consellera d'Educació.

Cura del material

A més de reduir significativament la despesa familiar per als llibres de text, amb aquest programa es pretén fomentar la responsabilitat i la cura del material didàctic, i afavorir la cohesió social i l'equitat educativa. Els quatre representants de les associacions de pares que han firmat el conveni, la CCAPAC, la FAPAC, la FAPAES i la FAPE, van valorar positivament la iniciativa i van destacar que també servirà per aprendre a compartir el bé comú. Així mateix, s'aposta per la cultura del reciclatge i de reutilització de recursos, i pel foment de la cooperació entre l'alumnat, les famílies i el professorat.


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal