Els catalans i l'anglès0

524 23/05/2005, 07:54   

Ens passem anys aprenent aquesta llengua a l'escola i després als instituts de secundària. No obstant, encara no tenim un nivell prou bo per ser capaços d'utilitzar aquesta llengua amb un mínim de correcció i fluïdesa, tant a l'hora d'escriure-la com de parlar-la.

Potser que busquem les arrels d'aquest problema dins l'actual sistema d'ensenyament de llengües estrangeres a l'escola primària i, posteriorment, a la secundària. No hi ha prou coordinació entre aquests dos nivells educatius; per tant, l'alumnat sempre va repetint les mateixes coses i avança molt lentament en l'aprenentatge de l'idioma.

L'altre gran problema, al meu entendre, és que no existeix l'obligació de fer exàmens orals en anglès. Llavors, com volem que una persona sàpiga parlar un idioma si no l'examinem oralment? Per què no hi ha un examen oral en anglès a la prova de selectivitat? Per què no hi és tampoc a les proves de competències bàsiques que, cada any, el Departament d'Educació obliga a passar a tots els alumnes de segon d'educació secundària obligatòria?

Finalment, penso que és molt necessari reduir el nombre d'alumnes dins l'aula a l'hora d'aprendre una llengua estrangera. No pot ser que el professorat de primària i secundària hàgim d'impartir anglès a 30 alumnes a la vegada. Pedagògicament, el nombre ideal no hauria de sobrepassar els 15 alumnes, tant si aprenen anglès com francès, alemany o qualsevol altra llengua.


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal