Carod-Rovira diu que l'Estat «no cometrà la barbaritat» d'eliminar filologia0
542 25/05/2005, 08:18 El-Punt.-A.-V.
«Jo ja sé que hi ha molta gent que estaria encantada de deixar-me a l'atur, tan polÃticament com professionalment, però no ho aconseguiran», va afirmar, ahir, a Palma, el president d'Esquerra Republicana de Catalunya (ERC), Josep-LluÃs Carod-Rovira. Seguidament, el lÃder d'ERC va posar de manifest el seu convenciment que el govern de l'Estat, «sensible a la diversitat», no cometrà la «barbaritat» de suspendre la filologia catalana com a titulació università ria.
Carod-Rovira va recordar les paraules de RodrÃguez Zapatero a l'Assamblée National francesa. El president va expressar «l'honor» que representa per a l'Estat espanyol «tenir no solament una sola llengua sinó quatre». El polÃtic republicà es va centrar en aquesta afirmació per assegurar que Zapatero sabrà valorar l'«aportació cultural insubstituïble al patrimoni de la humanitat que és la llengua i la cultura catalanes».
El lÃder d'ERC va fer les manifestacions en el decurs de la presentació del seu nou llibre, Noms que perduren. Seixanta personatges, seixanta retrats (editorial Moll, col·lecció d'assaig i pensament polÃtic Els llibres de Pròsper). Aquest llibre ha estat concebut com un homenatge a uns quants dels personatges clau en l'ideari polÃtic i les conviccions personals del seu autor, i inclou retrats ben diversos: de LluÃs Companys a Jordi Pujol, de Gonçal Castelló a Eliseu Climent, de Rovira i Virgili a Mário Soares, d'Andreu Nin a Fer, entre d'altres. A través de la selecció d'aquests personatges, Carod-Rovira intenta marcar la cartografia d'ideari de paÃs, el seu, que comença per Catalunya i es fa extensiu a totes les terres de parla, cultura i història catalana. El llibre es presentarà a Catalunya el 21 de juny vinent, a l'Ateneu Barcelonès.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.