Religió en l'assignatura 'Educació per a la Ciutadania'0
622 29/05/2005, 16:56 Europa-Press.- #LOCE,
Experts en ensenyament del PSOE estudien la possibilitat d'introduir ensenyament d'índole religiosa en el marc de la futura assignatura sobre 'Educació per a la Ciutadania', de manera optativa i complementària a la formació que rebrà el conjunt dels alumnes, segons han informat a Europa Press en fonts socialistes.
En concret, proposen la posada en marxa d'una assignatura matriu comú sobre formació en valors democràtics i de ciutadania, que seria complementada amb una sèrie de continguts que, en funció de l'elecció, serien impartits en clau laica, o bé, en clau religiosa.
Aquest grup pretén d'aquesta manera buscar una posició intermèdia entre les postures de les organitzacions i col·lectius catòlics de l'àmbit educatiu, amb la Conferència Episcopal Espanyola al capdavant, i aquells que aposten per accentuar el caràcter aconfessional de l'Estat, i impartir la religió fora de l'horari lectiu i sense assignatura alternativa.
Segons les mateixes fonts, aquesta possibilitat podria ser estudiada pels bisbes, encara que, d'entrada, defensin la seva postura de màxims: una assignatura de religió amb pes específic en el pla d'estudis. "L'Església té els seus pros i les seves contres, però el que vol és que la religió no sigui un mer pegat, que sigui estable i no s'imparteixi de manera precària", destaquen.
La classe de religió serà el primer tema que abordin el Govern i la Conferència Episcopal en el marc de les comissions mixtes. En principi, la reunió estava prevista amb caràcter "imminent" encara que, segons fonts episcopals, els bisbes estan esperant que el Ministeri d'Educació posi una data.
REBUIG DEL CONSELL ESCOLAR
Mentrestant, el Consell Escolar, en el que estan representats pares, alumnes, professors, patronal i titulars de col·legis, va rebutjar dijous passat l'assignatura d'Educació per a la Ciutadania, a l'entendre que deu impartir-se amb caràcter transversal.
Per part seva, la ministra d'Educació i Ciència, María Jesús San Segundo, es va reafirmar en la seva intenció d'impulsar aquesta matèria que, segons va explicar, inclourà la ensenyament d'ètica, filosofia moral i política. Aquestes disciplines, va recalcar, són "les bases d'una societat que valora la convivència".
En qualsevol cas, les citades fonts socialistes adverteixen que "l'esquema de la LOCE (la llei que va impulsar el PP, que entre d'altres aspectes valorava la religió a efectes de currículum i beques) ja no serveix". "Hi ha dues opcions: que la religió sigui un apèndix o que estigui bé enquadrada en l'ensenyament", destaquen.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...