Interins a perpetuïtat0

1211 02/08/2005, 09:19       #Interins i substituts,

El juliol del 1991 vaig aprovar les oposicions de geografia i història a l’ensenyament secundari, dos anys després de graduar-me. Em vaig presentar pel torn lliure, és a dir, sense gairebé puntuació, amb la qual cosa competia amb un gran desavantatge respecte els interins, molts d’ells amb una quantitat important de punts per la seva experiència.

Interí: "Que serveix, que exerceix un càrrec suplint la falta d’un altre, d’una altra cosa" (Diccionari de la llengua catalana, Enciclopèdia Catalana).

Haig de recordar que en aquella convocatòria no se’ls exigia –als interins, és clar- aprovar l’examen: tenien prou amb obtenir un dos o un tres (sic) per sumar-los els punts de l’antiguitat. Doncs bé, en el mes de setembre, a l’espera de la llista amb la meva destinació per al nou curs, em trobo la sorpresa que el Departament d’Ensenyament ha signat un acord d’estabilitat amb els interins i molts opositors, entre ells jo, ens quedem sense el nostre lloc de treball després de tants esforços. Vam haver d’esperar força mesos, amb la minva consegüent d’ingressos i antiguitat de cara al futur.

A l’estiu de 2002, després de dotze anys a secundària, em presento a un concurs de mèrits i obtinc una comissió en una escola d’educació d’adults, llavors al Departament de Benestar i Família. Com jo, uns altres 70 professors de secundària. El juny de 2004 anuncien el traspàs de l’educació d’adults al Departament d’Educació i, entre d’altres coses, ens asseguren que mantindran les comissions de serveis per al curs 04-05. En arribar al final d’aquest curs, en el moment de solicitar la nostra plaça, ens hem trobat que el Departament tan sols ens permet continuar a l’escola on som, sense possibilitat pràcticament de moure’ns a una altra, quan la resolució contempla que les escoles poden solicitar la confirmació de –ho endevinen?- els interins, passant per davant dels funcionaris i, per tant, no respectant la Llei de la Funció Pública que estableix sempre la prioritat d’aquests sobre aquells.

Quan complirà l’administració la seva pròpia normativa? O és que només és de compliment obligat per als individus que la formen? Potser em vaig equivocar opositant, m’hauria d’haver fet interí, i així tindria el suport dels sindicats majoritaris a l’ensenyament públic (CCOO i USTEC), els mateixos que ens deixen penjats a mi i als meus 70 companys.


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal