Educació avaluarà l'any que ve l'ESO0

539 02/12/2005, 08:32   

El departament d'Educació iniciarà l'any que ve una avaluació en profunditat de la secundària obligatòria (ESO) amb l'objectiu de detectar-ne els punts febles i introduir-hi millores. La mesura suposa el tret de sortida d'un pla d'avaluació del sistema educatiu que es durà a terme entre el 2006 i el 2009 i que afectarà tots els àmbits i agents de l'educació.

La consellera d'Educació, Marta Cid, va explicar ahir que es començarà per l'avaluació de la secundària, perquè és l'etapa "que ha experimentat més canvis" i on es fa més evident que calen "millores significatives". L'objectiu d'aquesta avaluació és obtenir una visió "àmplia i matisada" de l'ESO més enllà dels resultats de l'informe internacional PISA i dels estudis de competències bàsiques, i que inclogui dades de "context" que permetin interpretar els resultats acadèmics.

L'avaluació es durà a terme principalment en una mostra de 50 centres i 1.500 estudiants de quart curs i s'estructurarà a partir de tres estudis de rendiment en matèries bàsiques: el PISA 2006, centrat en les ciències naturals, però també en matemàtiques i comprensió lectora; un estudi de coneixement i ús de l'anglès, i un tercer d'avaluació de les ciències socials.

Aquests informes es complementaran amb un estudi sociodemogràfic i d'usos lingüístics dels estudiants sobre la mateixa mostra i una avaluació de centres que analitzarà "el clima" i "el funcionament" dels centres educatius en una mostra de 90 instituts i 33 centres de primària.

En els anys posteriors s'avaluaran en profunditat la primària (2007), FP (2008) i el batxillerat (2009).


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal