ASPEPC i SPS constitueixen una Federació0
2353 15/02/2006, 09:37 #LOE,
Els sindicats de secundà ria pública ASPEPC i SPS (Associació Sindical de Professors d’Ensenyament Públic de Catalunya i Sindicat de Professors de Secundà ria, respectivament), després d’haver-ho debatut i aprovat en els seus respectius òrgans de govern, han decidit constituir la Federació ASPEPC-SPS, un nova organització sindical en la qual ambdós sindicats concorreran conjuntament a les properes eleccions sindicals d’aquest any 2006.
Rebutgem qualsevol projecte destinat a convertir els Instituts de secundà ria en mers centres d'acollida destinats a convertir en futura mà d'obra barata el seu alumnat.
Un dels grans problemes del professorat de secundà ria, i en gran mesura la raó per la qual els membres d'aquest col·lectiu hem patit i seguim patint els greuges laborals i professionals que tots coneixem, ha estat sens dubte l'absència d'un sindicat fort i pròpiament de la secundà ria pública catalana que defensés els nostres interessos i drets com a col·lectiu professional.
La polÃtica educativa de les succesives Administracions educatives ha estat en els darrers anys, malgrat la seva xerrameca pseudoprogressista, clarament regressiva, encaminada a la desfuncionarització prà ctica dels docents de secundà ria i a la desnaturalització d'aquesta etapa acadèmica. En aquest projecte han comptat amb la inestimable complicitat dels sindicats tradicionals -a les direccions dels quals la presència de la secundà ria és merament testimonial o d'alliberats que fa anys que no imparteixen classe a les aules- que han mantingut una polÃtica negociadora en què la secundà ria ha exercit simplement de moneda de canvi, (tant en l'à mbit especÃfic de la funció pública com, atesos els interessos d'algunes d'aquestes organitzacions a la privada, en l'à mbit de la docència en general. Una xarxa de complicitats en la qual els docents de secundà ria han estat sistemà ticament negligits).
A la darrera assemblea de la Plataforma del Vallès, el mes de novembre del 2005, ASPEPC i SPS ens vam comprometre públicament a articular aquesta candidatura unità ria de la secundà ria pública
Pel que fa a l'à mbit especÃfic del sindicalisme de secundà ria pública, la dispersió ha impedit la consolidació d'un sindicat de secundà ria pública fort i amb capacitat de pressió. Aquesta situació va produir, al seu torn, la desmobilització del professorat de secundà ria i la seva abstenció majorità ria a les eleccions sindicals. D'altra banda, tot indica que els auguris que en aquests moments planegen sobre el nostre col·lectiu són més punyents que mai: la sÃntesi entre la LOE i el Pacte Nacional per a l'Educació -del qual en sorgirà la futura Llei Catalana d'Educació- amenacen de liquidar la secundà ria pública, adaptant-la una simple extensió de la primà ria, i de reconvertir el perfil professional del docent de secundà ria a funcions merament assistencials.
Conscients d'aquesta situació, els sindicats de secundà ria ASPEPC i SPS hem acordat federar-nos i constituir la Federació ASPEPC-SPS, amb la finalitat d'oferir al professorat una candidatura unità ria de la secundà ria pública catalana amb garanties d'obtenir uns resultats que acabin amb el tradicional arraconament dels problemes de la secundà ria i permetin de fer sentir la nostra veu a les diverses instà ncies a on fins ara ha estat silenciada o adulterada.
Dels membres de la Federació, cal dir que ASPEPC és en aquests moments l'únic sindicat de secundà ria amb representació, essent la quarta força sindical de l'ensenyament públic català . SPS, al seu torn, té una implantació contrastada i ha seguit en tot moment, com el seu nom indica, una lÃnia clarament compromesa amb els interessos del professorat de secundà ria. Estem parlant doncs de les dues forces més importants de la secundà ria pública.
Defensem el carà cter especialista del docent de secundà ria, la seva condició de funcionari públic i els drets professionals que això comporta, com a garantia de llibertat de cà tedra en l'exercici de la docència, en oposició als nomenaments arbitraris i clientelistes que s'estan promovent des del Departament d'Educació amb la complicitat dels sindicats "orgà nics".
Defensem una secundà ria pública que formi acadèmicament i humanament els nostres alumnes. Rebutgem qualsevol projecte destinat a convertir els Instituts de secundà ria en mers centres d'acollida destinats a convertir en futura mà d'obra barata el seu alumnat.
Defensem la necessitat de la transmissió de coneixements com a eix vertebrador del sistema acadèmic i rebutgem les trivialitzacions que, des de certs corrents pedagògics, és plantegen molt sospitosament només per a l'ensenyament públic.
Reivindiquem la dignificació de la funció i la carrera docents, i la condició de llicenciats universitaris superiors dels docents de secundà ria. Rebutgem el projecte de docent generalista que proposa el Pacte Nacional per a l'Educació i que anorrea el necessari perfil d'especialista propi de la Secundà ria alhora que devalua la titulació exigida.
A la darrera assemblea de la Plataforma del Vallès, el mes de novembre del 2005, ASPEPC i SPS ens vam comprometre públicament a articular aquesta candidatura unità ria de la secundà ria pública. Ara demanem públicament el suport de tots els professors i professores de secundà ria que comparteixin les nostres inquietuds i il·lusions. Molt especialment, també, ens dirigim a les associacions professionals i moviments assemblearis per tal de recabar el seu suport i la seva participació en aquest projecte. Les amenaces que planegen sobre el nostre col·lectiu, (algunes de les quals hem denunciat aquÃ, són ben certes i contundents). Només amb un sindicat de secundà ria pública fort podrem estar en condicions d'aturar el que ens ve al damunt. Encara hi som a temps.
Formulari online d'adhesió.
Per tal d'organitzar una candidatura en defensa de l'ensenyament secundari, la Federació ASPEPC·SPS necessita la teva col·laboració.
![]() |
![]() |
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.