Agressions mediàtiques0

583 06/03/2006, 08:57       #Violència escolar, #Salut laboral,

Bullying o assetjament escolar, nens que enregistren pallisses als mòbils... Darrerament sembla que la violència infantil no té límit. Les pantalles de televisió i les planes dels diaris, en la seva lluita per l'audiència, no paren de retratar casos i fenòmens que no sempre són prou sòlids.

Davant d'aquest gran protagonisme de la violència infantil als mass media, els experts els reclamen prudència i l'observació de les reiterades normes ètiques tenint en compte l'alarma social que creen quan, al seu parer, moltes vegades, no hi ha per tant.

Així ho van posar de manifest al taller per a professionals dels mitjans de comunicació sobre violència escolar que ha organitzat el Centre Reina Sofia per a l'Estudi de la Violència.

S'hi va discutir el tractament mediàtic de dos casos. Del primer, un cas d'assetjament escolar a l'Institut Juan de Garay, es va lamentar que la policia informés de la seva intervenció quan ja s'havia resolt i que aleshores el desembarcament dels mitjans només col·laborés a reobrir i magnificar el problema.

A més, es va criticar que arran d'aquest cas se'n publiqués un altre sobre un nen que després de ser insultat pels companys va amenaçar de suïcidar-se i que va resultar ser tot fals.

Entre les pautes consensuades al taller sobre com informar de violència escolar figura, en primer lloc, la de fugir de tot tipus de sensacionalisme. A parer dels experts, "la violència exposada de manera sensacionalista contribueix a fer que la realitat es percebi com més violenta del que és, amb conseqüències socials indesitjables".

Una altra de les pautes és que s'ha d'evitar victimitzar de nou les víctimes: la informació s'ha de centrar en l'agressor.

Posar èmfasi en les conseqüències a fi de dissuadir un possible futur agressor, no donar detalls excessius del modus operandi per evitar el mimetisme, no convertir la notícia en espectacle perquè, sovint, l'agressor escolar té tendència al protagonisme, i evitar les justificacions de les accions violentes són altres de les recomanacions.


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal