L’escola concertada aposta per un sà al pacte0
515 08/03/2006, 10:00 El-Punt.-MARCEL-BARRERA/BARCELONA #LOE,
El sà de les quatre patronals de l’escola concertada al pacte nacional per l’educació està prà cticament fet després de la reunió d’ahir i el pròxim dilluns dia 13 es podria escenificar amb una imatge conjunta amb la consellera d’Educació, Marta Cid. L’acord econòmic és prà cticament total.
Els de secundà ria sempre vam dir "NO"
Educació pagarà totes les despeses de la concertada
Manifest de la Plataforma del Vallès
ASPEPC i SPS assumeixen el Manifest de la Plataforma del Vallès
Manifest de professorat de l'IES Salvador DalÃ
Propostes del Departament per al Pacte Nacional per a l'Educació
Falten tres o quatre serrells i el vistiplau definitiu de les juntes directives, que es reuniran aquesta mateixa setmana per valorar el preacord. Per la seva banda, el sindicat CCOO va destacar ahir els «avenços» de les últimes hores i FETE-UGT va condicionar el seu suport a una inversió de 80 milions d’euros adreçats als instituts.
El pacte nacional per l’educació tampoc es tancarà aquesta setmana, però està més encarrilat que mai i al Departament d’Educació compten els dies que falten per celebrar-ho. Les escoles concertades, en espera de rebre un últim document que reflecteixi alguns acords que ahir el departament va acceptar verbalment, han donat un sà tà cit al pacte i ara són les juntes directives les que han d’aprovar l’acord, que es podria ratificar finalment dilluns que ve, després que s’ha vist materialment impossible arribar a un acord avui i per problemes d’agenda s’ha hagut d’ajornar la reunió convocada per divendres.
Ahir fonts de la patronal de l’escola concertada van admetre que les negociacions van «pel bon camû i «no hi ha res insalvable» per dir sà els pròxims dies. L’acord entre les patronals i Educació implica ara donar ajudes als centres educatius que escolaritzin immigrants i deixar de banda durant un curs els contractes programa que permetien finançar la gratuïtat de les escoles i que només s’aplicaran el curs que ve en tres o quatre centres. Ahir el president de la Confederació de Centres, Carles CamÃ, admetia que estan «més a prop del sà que del no», encara que no descartava un canvi de rumb i advertia que «es pot espatllar molt fà cilment». Tothom sap que el preacord és molt frà gil i que qualsevol moviment en fals, com el de fa uns dies amb les esmenes a la LOE, pot trencar les negociacions, pendents de «tres o quatre serrells».
Els sindicats mantenien ahir les diferències més importants. CCOO va admetre «avenços» alhora que presentava noves esmenes a la memòria econòmica i demanava una reunió «urgent» de totes les parts. FETE-UGT manté la seva demanda d’aplicar gradualment la sisena hora i considera «irrenunciable» la inversió de 80 milions d’euros fins al 2009 en un pla de xoc per millorar l’ESO. El portaveu del govern, Joaquim Nadal, va expressar el seu «optimisme» per arribar a l’acord.
La FAPEL diu «no» a l’acord
La Federació d’Associacions de Pares de les Escoles Lliures de Catalunya (FAPEL) va anunciar ahir el seu no al pacte perquè, segons l’entitat, les famÃlies de les escoles concertades «continuaran en una situació de discriminació econòmica en relació amb els pares de l’escola pública» i es «perdrà pluralitat» a l’hora de triar escola. «No podem confiar en el departament, ens sentim enganyats», va explicar el president de la FAPEL, Toni Arasanz, que va criticar que el que es pacta a Catalunya és «contradictori» amb el que el tripartit defensa a Madrid i va qualificar de «pervers» el que s’ha fet amb el col·legi Sils. Arasanz va assenyalar la necessitat de renovar per quatre anys i abans del 21 de març –data d’inici de la preinscripció– els concerts educatius que afecten 400.000 alumnes de 1.400 centres després que el TSJC va suspendre la pròrroga d’un any.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.