Maragall expulsa avui del govern els sis consellers d'ERC0
548 11/05/2006, 14:28 Europa-Press
El president de la Generalitat, Pasqual Maragall, vol que les destitucions dels sis consellers d'ERC siguin immediates i té previst fer aquesta tarda una compareixença pública a les 19.30 hores en la qual informaria sobre la remodelació del Govern i la nova composició, segons fonts de l'executiu.
Maragall té previst agrupar algunes de les conselleries vacants amb altres d'ocupades per consellers d'ERC, i fer nous nomenaments en algun cas, i fins i tot arribar a designar conseller Ernest Maragall, segons fonts del tripartit. Des d'ICV, Joan Saura ja ha comunicat a Maragall que no té intenció d'assumir cap nova responsabilitat que no estigués prevista en el Pacte del Tinell.
Les conselleries que ERC deixa vacants són la Conselleria Primera, que ocupa Josep Bargalló; Governació i Administracions Públiques, amb Xavier Vendrell; Educació, amb Marta Cid; Benestar i Família, amb Anna Simó; i Universitats, Investigació i Societat de la Informació, amb Manel Balcells.
Bargalló i Simó són els únics consellers d'ERC que eren al Govern des del dia de la seva composició, encara que el primer va passar de conseller d'Educació a conseller primer arran de la destitució de Josep-Lluís Carod-Rovira després de la seva reunió amb la cúpula d'ETA. Per altra banda, Vendrell i Balcells seran els consellers més breus que ha tingut un govern de la Generalitat ja que només han ocupat el càrrec 19 dies.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...