Educació incrementarà en unes 20.000 places el cos de docents en tres anys 0
639 15/06/2007, 10:20 La Malla.net. #Interins i substituts,
Pacte entre els sindicats i la conselleria perquè els interins puguin cobrar triennis i el tercer sexenni.
Més estabilitat, més ocupació i més salari. Aquests són els tres eixos del preacord de millora de les condicions del personal interí que els sindicats i la conselleria d'Educació han signat i que a la pràctica significa la homologació de les condicions salarials d'interins i funcionaris.
El Departament d'Educació incrementarà en 19.569 places la plantilla dels diferents cossos docents entre 2008 i 2011, segons el preacord signat avui amb els principals sindicats de l'ensenyament (CC.OO, ASPEPC-SPS i FETE-UGT). Una ampliació de personal molt superior a les 13.100 places que s'han convocat els darrers tres anys i que també significarà la inclusió de 795 contractes anuals de substitucions a l'àmbit comarcal.
Els sindicats han valorat molt positivament l'acord perquè "millora sensiblement aspectes de les condicions de treball del personal interí i substitut", segons USTEC-STEs. Entre aquests aspectes destaca que els mestres i professors interins podran cobrar per primera vegada triennis, en compliment de l'Estatut bàsic de l'empleat públic aprovat l'1 de juny de 2007. Això significarà un complement de 34,23 euros al mes, en el cas dels mestres, i de 42,77 euros/mes pels professors de Secundària. De moment, només es podran acollir a aquests triennis uns 11.200 docents, és a dir, aquells que portin un mínim de tres anys treballats a data de 31 d'agost de 2007.
Aquesta millora salarial serà major pels interins amb més antiguitat. A partir de l'1 de setembre de 2008, el personal interí amb més de 18 anys de treball per a l'Administració podrà cobrar el tercer sexenni, un "plus de productivitat" no automàtic que valora els mèrits i la formació de reciclatge dels ensenyants i complementa el baix salari base dels docents, segons fonts de CC.OO. El primer d'aquests complements, que s'aplica cada sis anys, és de 657 euros al mes per als mestres de Primària i 776 per als professors.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...