El Defensor del Poble proposa acabar amb el tuteig0
717 26/06/2007, 08:39 EFE. Madrid #Violència escolar, #Salut laboral,
El Defensor del Poble, Enrique Múgica, ha explicat que el primer pas per acabar amb la violència a l'escola és restablir el respecte als mestres, cosa que ha de començar per "eradicar" el tuteig i utilitzar el vostè en la relació amb l'alumnat.
Per Múgica, que ha participat en un curs d'estiu de la Universitat Complutense de Madrid, el primer pas per frenar la violència en l'educació és respondre al maltractament que pateixen els professors, que són "elements fonamentals que mereixen respecte i suport".
El Defensor del Poble ha afirmat que utilitzar el vostè no significa una ruptura o diferència en la relació de mestre i alumne, sinó un respecte mutu i un "pont en l'incentiu de la nova comunitat escolar que tots necessitem".
50 queixes en set anys
Múgica també ha assegurat que s'ha de passar de la sensibilitat de "llibertat al mà xim" dels alumnes a una coexistència de confiança i autoritat.
El Defensor del Poble ha rebut 50 queixes relatives a violència escolar entre el 2000 i el 2007, una mostra que la veu dels partÃcips de la comunitat educativa "en rares ocasions" li arriba i que aquests conflictes de convivència queden ocults.
Pel que fa a les noves caracterÃstiques del maltractament escolar, Múgica ha destacat una nova modalitat exercida mitjançant l'ús de les noves tecnologies --el ciberassetjament-- i el paper que juga el "sector creixent de l'alumnat d'origen immigrant" en aquesta violència.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.