El govern demana a les universitats que exigeixin el català als alumnes UE0

488 05/10/2007, 08:31   

La comissionada per a Universitats, Blanca Palmada, demanarà avui a les universitats que exigeixin el català als nous alumnes que vinguin a estudiar procedents de països de la Unió Europea. Segons fonts del Departament d'Universitats, aquesta és una proposta que s'«ajusta al marc legal» i que va en la línia política de potenciar el català a les aules.

L'entrada de cada vegada més estudiants procedents de la Unió Europea –només en els estudis de medicina, un 7,5% dels alumnes de primer curs són de Portugal– ha fet moure fitxa a la comissionada per a Universitats, Blanca Palmada, que avui demanarà formalment als vicerectors de docència de les universitats que estudiïn la «possibilitat» d'exigir català i castellà a aquests nous alumnes d'acord amb l'ús de les seves competències que els atorga una resolució del govern espanyol del 7 de maig. La proposta es discutirà en el marc de la comissió de programació, i es portarà en el ple del Consell Interuniversitari de Catalunya (CIC) que s'ha de celebrar el pròxim dia 16 d'octubre i al qual assisteixen els rectors de les universitats, que tindran la decisió final. En un comunicat fet públic ahir pel Comissionat per a Universitats, es deixa clar que en la proposta de la Generalitat «no es planteja cap exigència lingüística addicional en el moment de l'accés per als alumnes procedents d'altres comunitats autònomes». La situació del català a les universitats, que els últims anys ha registrat un retrocés a totes excepte a la UB –amb una política molt activa–, preocupa la comissionada, que ja ha dit públicament que les universitats que facin més classes en català i anglès obtindran més finançament de la Generalitat. Aquesta política deixa bastant freds els responsables de les universitats, moltes de les quals –com ara la UAB, la UPC i la UPF– s'han pronunciat sovint contra l'exigència del català als professors, ja que pot suposar un fre a la internacionalització de les universitats.

En aquesta ofensiva de la Generalitat perquè el català recuperi terreny, la comissionada també creu que les universitats han d'informar durant el procés de matriculació els estudiants de la llengua en què s'impartirà cada matèria.

En la reunió prevista per aquest matí, Palmada lliurarà a les universitats el document Marc general i criteris per la programació universitària, que servirà de base per al nou mapa de titulacions.


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal