Informacions d'interés per al professorat interí i substitut0

1790 17/01/2008, 12:29       #Interins i substituts,

Un cop tancada la negociació de la propera convocatòria d'oposicions, us podem informar sobre els seus aspectes més rellevants, així com avançar altres informacions d'interès per al professorat interí i substitut..

Calendari previst:



1 – Termini per acollir-se o renunciar a la prorroga del pacte d'estabilitat.

Entre el 21 i el 28 de gener.


2 – Termini per modificar les dades de la borsa de treball.

a) Entre el 21 i el 28 de gener.

b) Durant el mes d'abril.


3 – Publicació de l'Oferta pública docent:

Entre finals de gener i principis de febrer.


4 – Obertura de la Borsa de treball.

Mitjans de febrer.


5 – Publicació de la Convocatòria d'oposicions.

Entre finals de febrer i principis de març.


6 – Sol·licitud de l'informe que substitueix la part B2 de la prova.

Durant el termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria d'oposicions.



1) Pacte d'estabilitat:


La Resolució EDU/3968/2007 estableix un termini per manifestar l'opció d'acollir-se, renovar o renunciar a la prorroga de l'acord d'estabilitat.



Sol·licitud:

La voluntat d'acollir-se al pacte s'haurà de manifestar telemàticament entre el 21 i el 28 de gener, ambdós inclosos.


Requisits:

- Tenir un mínim de tres anys de serveis prestats a 31 d'agost del 2007.

- Haver estat treballant durant el curs 2006-2007.


Garanties:

- Nomenament anual com a interí/na o substitut/a fins el 31/08/2011.

- Preferència en tots els procediments d'adjudicació per davant de la resta d'interins, estiguin o no confirmats.


Obligacions:

- Sol·licitar un mínim de quatre comarques, a efectes de destinació d'ofici.

- Sol·licitar quatre serveis territorials a la província de Barcelona o bé dos serveis territorials a la resta de províncies, a efectes de substitucions.

- Demanar totes les especialitats que es puguin impartir i que prèviament hagin estat demanades en la borsa de treball.

- Obligatorietat de presentar-se a les oposicions durant la vigència de l'acord, excepte si es té més de 55 anys.


Acollits a l'acord d'estabilitat del 2005-08:

Prorroga

Si es vol prorrogar l'adhesió al pacte fins el 2011, no cal fer-ho constar a la sol·licitud. La prorroga es farà automàticament.


Renúncia

Si es vol renunciar a la prorroga automàtica del pacte, caldrà presentar una instància per escrit a títol personal.



2) Dades de la borsa de treball:


La Resolució EDU/3968/2007 també estableix un termini per consultar i actualitzar les dades que consten a la borsa de treball. En el mateix aplicatiu informàtic on es manifesti l'opció a acollir-se al pacte d'estabilitat, també s'oferirà la possibilitat de modificar les dades personals, els Serveis Territorials i les especialitats registrades a la borsa de treball.


a) Entre el 21 i el 28 de gener: Les modificacions que es realitzin dins d'aquest termini només tindran efectes pel que queda d'aquest curs 2007-2008. Pel que fa a les peticions d'especialitats i Serveis Territorials, les persones que manifestin l'opció d'acollir-se a l'acord d'estabilitat, encara no estaran obligades a complir amb les obligacions que es detallen en en el punt anterior.


b) Durant el mes d'abril: Les modificacions que es realitzin en aquest segon termini ja seran a efectes de les destinacions del proper curs. Les persones que hagin sol·licitat acollir-se al pacte d'estabilitat entre el 21 i el 28 de gener, encara hi podran renunciar en aquest segon termini. En el cas de mantenir l'opció d'acollir-se a l'acord d'estabilitat, s'estarà obligat a complir amb les condicions de l'acord d'estabilitat pel que fa a les peticions d'especialitats i Serveis Territorials. En cas de no fer-ho, el Departament actuarà d'ofici.



3) Oferta pública docent 2008:



Cos de mestres

5.570 places


Cos de Professors d'Ensenyament secundari

455 places


Cos de Professors tècnics de Formació Professional

511 places


Cos de Professors d'Escoles Oficials d'Idiomes

106 places


Cos de Professors d'Arts plàstiques i disseny

83 places


Cos de Mestres de taller d'Arts plàstiques i disseny

15 places


TOTAL

6.740 places


Estat actual de l'oferta de places per a la convocatòria del 2008



4) Accés a la borsa de treball:


A mitjans de febrer s'obrirà un nou termini per accedir a la borsa de treball. A la convocatòria s'especificaran les especialitats ofertes per cada Servei Territorial en funció de les seves necessitats.



5) Convocatòria oposicions 2008:


El Departament no ha volgut entrar a negociar cap aspecte de la convocatòria amb l'argument que el contingut d'aquesta havia de ser el més semblant possible a la de l'any passat. Us podem avançar que:


  • Aquest any no serà obligatori la titulació del CAP per a cap de les especialitats convocades.

  • Quan es publiqui la llista d'admesos i exclosos al procediment selectiu, també s'hi reflectirà l'opció per l'informe de cada aspirant, és a dir que es podrà saber qui haurà de fer la part B2 de la prova i qui no.

  • El procediment selectiu començarà el 20 de juny de 2008 (proves de llengües oficials) i finalitzarà abans del 19 de juliol.

  • L'actuació la iniciaran aquells aspirants el primer cognom dels quals comenci per la lletra E.

  • Es podrà fer servir un guió (màxim un full) per defensar la programació.

  • Les especialitats del cos de professors d'EOI no hauran de fer la part B3 de la prova (exercici pràctic). Per a la resta de cossos, la setmana que ve us podrem concretar quines especialitats hauran de fer la part B3 de la prova.



6) Informe que substitueix la part B2 de la prova:


La Resolució EDU/3186/2007, estableix els requisits i els terminis per poder sol·licitar l'informe que substitueix la part B2 de la prova, o bé per recuperar el de l'any passat.



Terminis

Observacions


1 – Del 27 d'octubre al 8 de novembre:

- Ja ha estat publicada la llista d'admesos i exclosos de les persones que van manifestar la seva opció per l'informe en aquest primer termini.

- Les persones que apareixen a la llista d'admesos no cal que tornin a manifestar la seva opció per l'informe (demanar-lo o recuperar-lo) en el segon termini.


2 – Fins el darrer dia de presentació de sol·licituds per participar a la convocatòria d'oposicions 2008:

- Les persones que van manifestar la seva opció per l'informe en el primer termini, i n'han estat excloses per qualsevol motiu, poden tornar a fer la sol·licitud en aquest segon termini.

- Qualsevol persona que no hagi fet la sol·licitud en el primer termini podrà fer-ho en aquest segon termini en qualsevol dels dos sentits (demanar o recuperar l'informe).





Per sol·licitar l'informe

Per recuperar l'informe de l'any passat


Requisits:

a) Tenir un nomenament per a tot el curs 2007-2008.

b) Tenir un nomenament en un mateix centre docent per un mínim de sis mesos entre la data d'inici del primer nomenament i la data de finalització del nomenament vigent el dia 8 de novembre (Primer termini).

c) Tenir un nomenament en un mateix centre docent per un mínim de sis mesos entre la data d'inici del primer nomenament d'aquest curs i la data de finalització del nomenament vigent el darrer dia del termini per presentar la sol·licitud per participar a la convocatòria d'oposicions de l'any 2008 (Segon termini).

No és necessari cap requisit.


Observacions:

NOVETAT! ES POT SOL·LICITAR L'INFORME ENCARA QUE NO ES TINGUI INTENCIÓ DE PRESENTAR-SE A LES OPOSICIONS d'AQUEST ANY!

A les oposicions del 2009 també es podrà optar per recuperar el darrer informe sol·licitat a qualsevol de les dues convocatòries anteriors.


En sol·licitar l'informe s'entén que es renuncia a la possibilitat de recuperar l'informe de convocatòries anteriors.

logo aspepc·sps


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal