Les aules d'immigrants seran només per a l'ESO i per un mes0
494 02/07/2008, 10:59 Avui. Sònia Pau
Els anomenats espais de benvinguda per als alumnes immigrants que arribin amb el curs començat només seran per als que hagin de cursar secundària i s'hi estaran com a molt un mes. Així ho va explicar ahir el secretari per a la Immigració, Oriol Amorós, que va comparèixer ahir a la comissió de benestar del Parlament.
La creació d'aquestes aules transitòries, que el conseller d'Educació, Ernest Maragall, va anunciar a principis d'any i que es posaran en marxa al setembre a Vic i Reus, va obrir un fort debat. Amorós el va donar per tancat ahir amb la clara reducció de l'estada dels alumnes i el fet que es limitarà als estudiants de l'ESO. A una pregunta de la diputada del PP Montserrat Nebreda, va contestar contundent: "D'escoles per a immigrants no n'hi ha ni n'hi haurà".
En un moment en què el ministre de Treball i d'Immigració, Celestino Corbacho, està començant a plantejar un enduriment de la política migratòria del govern, especialment en els criteris de reagrupament, Amorós va recordar ahir que viure en família és un dret, i va insistir en la necessitat que tots els reagrupats tinguin permís de treball. El govern català ja ha fet la proposta al de l'Estat, tot i que fins ara el ministre només s'ha pronunciat sobre la necessitat que puguin treballar els joves reagrupats. "Que les dones tinguin accés laboral és bàsic -insisteix el secretari per a la Immigració-, perquè una família que té dos sous és més forta i autònoma, no dependrà dels serveis socials i, a més, guanyem en la igualtat home-dona".
CiU va acusar el govern català de falta de lideratge en immigració, mentre que ERC va criticar les mesures de Corbacho per "poc planificades".
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...