Maragall assegura que es canviarà el calendari escolar0

2723 11/09/2008, 00:29   

S'estudia reduir les vacences d'estiu i la modificació podria ser efectiva el curs 2009-2010

El conseller d'Educació de la Generalitat, Ernest Maragall, ha assegurat aquest matí al programa El Dia de COMRàdio que el seu departament està treballant per modificar el calendari escolar i que es treballa amb la hipòtesi de retallar les vacances d’estiu. Ha assegurat que tenen la idea “bastant avançada i que “en poques setmanes podrem formular una proposta”. Maragall ha respost, així, la petició de les associacions de pares i mares d'alumnes, que reclamen un calendari més racional.

El conseller d’Educació ha explicat que el seu departament “està considerant seriosament la qüestió del calendari escolar per establir mecanismes de millora que tothom pugui entendre i compartir” i ha avançat que “tant de bo pugui ser el curs vinent”.

D’altra banda, Ernest Maragall ha recordat que la Llei d’Educació de Catalunya, que inicia aquest mes la tramitació parlamentària, reconeixerà la professionalitat de mestres i professors, l’autonomia dels centres i consolidarà els equips de direcció. Pel que fa a l’amenaça de protestes d’alguns sindicats, el conseller ha dit que “respecto la seva decisió però la llei compta amb el suport del conjunt de la societat i dels representants de la ciutadania, presents al Parlament”. Maragall també s’ha mostrat convençut que s’aconseguirà un bon model de finançament per a Catalunya que permetrà posar en marxa aquesta llei i d’altres propostes en matèria educativa.

Maragall també s’ha referit a una de les iniciatives que es posen en marxa aquest curs: els espais de benvinguda educativa. El conseller ha explicat que és un intent de deixar respirar l’escola i que es pugui treballar millor, definir el projecte i atendre els alumnes i minimitzar els efectes de l’arribada de nous alumnes amb el curs ja començat.

El conseller també ha parlat dels barracons. Enguany hi haurà poc més de 900 però,d’Educació ha recordat, “són instal·lacions dignes, equipades i amb les condicions perquè l’educació que s’hi dóna sigui de màxima qualitat”.


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal