El Suprem contradiu Ernest Maragall0

525 23/10/2008, 10:39   

El departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya, que dirigeix Ernest Maragall, ha justificat en raons de legalitat el manteniment del concert amb centres educatius d'elit que separen als alumnes en funció del seu sexe, fins i tot després que entre en vigor la llei d'educació de Catalunya.

Aquesta llei, que es tramita en el Parlament, exigeix l'ensenyament mixt per atorgar el concert. Una sentència del Tribunal Suprem del passat mes de juny contradiu l'argumentació de la Generalitat, i afirma que es pot denegar el concert a aquests centres, la qual cosa podria fer-se quan calgui renovar-lo.

Segons Educació, aquests col·legis, propers a l'Opus Dei -va informar el diari El País-, estan concertats des de l'època de govern de CiU, el 2001, i en aquells moments no s'exigia l'escolarització mixta per concedir el concert. Per tant, no es pot exigir ara un requisit que no es va exigir llavors. Per la mateixa raó, la Generalitat tampoc no podria treure el concert a aquests centres en el moment en què calgués renovar-lo. Sí que es podrà exigir l'ensenyament mixt, segons aquest argument, als centres que sol·licitin el concert d'acord amb la nova llei d'educació, quan aquesta llei vigeixi.

Tanmateix, una sentència dictada pel Suprem el passat mes de juny diu: "El sistema d'ensenyament mixt, en el cas dels centres concertats [privats pagats amb diners públics], és una manifestació o faceta més d'aquesta competència sobre l'admissió de l'alumnat que correspon a l'Administració educativa que finança els esmentats centres". I afegeix que l'"educació diferenciada", en els concertats, "no forma part" del seu "dret a la direcció".

Aquesta sentència va ser la resposta a un recurs de cassació que la Junta de Castella-la Manxa havia interposat contra una sentència del Tribunal Superior de la seva comunitat, la qual queda ara anul·lada. El Govern de la comunitat havia disposat el 2004 que els centres no podrien separar per raó de sexe, i la patronal de col·legis privats CECE havia recorregut la mesura i havia guanyat en la primera instància autonòmica.


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal