ICV farà visible la seva oposició a la llei d'educació abans del congrés0

455 05/11/2008, 09:19       #Mobilitzacions, #LEC,

A les portes d'un congrés en què una part de la militància ha criticat la manca de perfil propi d'ICV-EUiA al govern d'entesa, els ecosocialistes estudien fer visible el seu rebuig a la llei d'educació de Catalunya (LEC) que promou el conseller Ernest Maragall.

El grup parlamentari podria aprofitar el proper ple al Parlament, que se celebrarà els dies 12 i 13 de novembre, per interpel·lar el conseller amb l'objectiu de marcar distàncies amb els socialistes catalans i fer callar veus com la de l'exconseller i ara diputat Salvador Milà, que vol trencar amb la imatge de marca blanca del PSC que la formació arrossega en alguns sectors. La junta de portaveus ha de decidir dimecres si en el ple es debatran les esmenes a la totalitat a aquesta llei i a la llei de salut pública, però si finalment és així, ICV focalitzarà la seva intervenció en aquesta matèria.

La portaveu d'ICV, Dolors Camats, va deixar clar ahir que "ara com ara no donarem suport a la LEC perquè no recull l'esperit del Pacte Nacional per l'Educació a l'hora d'establir un servei que acabi amb la doble xarxa privada i pública d'ensenyament". Camats també va mostrar el seu temor que el PSC acabi pactant amb CiU aquesta controvertida llei.

Per acabar-ho d'adobar, el secretari general adjunt de CDC, Felip Puig, va denunciar ahir "la situació de bloqueig tàctic" que pateix el govern com a conseqüència de la celebració de l'assemblea d'ICV els propers 21, 22 i 23 de novembre. La federació nacionalista va posar com exemple el Pacte d'Infraestructures i va exigir a l'executiu que s'aprovi durant aquest mes. El diputat de CiU Josep Rull va recordar que en el darrer debat de política general es va aprovar una resolució expressant que es pactin les infraestructures abans de finals d'any i va instar els tres socis a posar-se d'acord perquè "si no, el Pacte Nacional no tindria sentit". CiU reclama una posició conjunta del govern, tot i que l'oposició d'ICV -però també d'Esquerra- al Quart Cinturó és ara com ara el punt més conflictiu i complica l'entesa.

La resposta d'ICV no es va fer esperar. El seu portaveu al Parlament, Jaume Bosch, va replicar que no poden firmar el Pacte d'Infraestructures perquè no tenen "cap proposta en ferm" per analitzar, i així difícilment poden retardar la signatura.

Bosch, que va qualificar d'"absurdes" les declaracions de Puig, va advertir que "el congrés d'ICV no modificarà les nostres posicions sobre la llei d'educació o les infraestructures". El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, es va alinear amb els ecosocialistes i va culpar CiU del retard perquè "no en vol començar a parlar fins que el govern aprovi un text". Nadal va assenyalar que l'elaboració del document de treball segueix el seu procés ordinari i que properament iniciaran les converses amb els partits.


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal