Professora agredida0

Lectures (897) 11/11/2008, 13:59  |  La Vanguardia. LLUÍS BARBA i altres professors/es de l'IES Roger de Flor/Barcel  |  Etiquetes: #Violència escolar, #Salut laboral, #Opinió, #Autoritat pública,

El passat dijous una professora del nostre centre va ser greument agredida físicament i verbal, amb una violència extrema, a la sortida de l´institut per part de la mare d´una alumna de 1r d´ESO, en presència de l´alumnat i del veïnat. Hi va haver d´intervenir el professorat, la direcció, personal no docent i, finalment, els Mossos d´Esquadra.

La professora atacada va necessitar assistència mèdica i va presentar denúncia a comissaria. Tota la comunitat educativa de l´IES Roger de Flor manifestem la nostra indignació, rebuig i condemna d´aquests fets esgarrifosos i intolerables. Donem, així mateix, tot el nostre suport a una companya que, en l´exercici responsable de la seva feina, que és la nostra, ha patit una situació tan deplorable. Donem a conèixer aquests fets per fer palès davant l´opinió pública en quines condicions podem arribar a treballar.

La madre de una alumna pega a una profesora de un instituto de Barcelona

EFE. Barcelona

La hija de la agresora continúa asistiendo a clase

Una profesora del Instituto de Educación Secundaria (IES) Roger de Flor de Barcelona fue agredida física y verbalmente el pasado jueves a la salida del centro por la madre de una alumna de primero de ESO en presencia de alumnos y vecinos del barrio.

Un grupo de profesores del centro ha hecho pública una carta de denuncia en la que asegura que la madre agresora utilizó "una violencia extrema" hasta el punto de que la víctima necesitó asistencia médica y tuvo que ser socorrida por compañeros del instituto, situado en el distrito de Sants-Montjuïc, y, finalmente, por los Mossos d'Esquadra.

Según publica El Punt, la niña había asegurado a su familia que la profesora la insultaba, lo que podría haber causado la agresión.

La profesora ha presentado una denuncia ante los Mossos d'Esquadra contra su agresora, de etnia gitana, mientras que el departamento de Educación de la Generalitat ha decidido también personarse en la denuncia contra la madre, según han confirmado fuentes de la conselleria.

El departamento pide, como ha hecho ya en otros casos, que la denuncia contra la agresora se tramite como un presunto delito de atentado, ya que considera que la docente es una autoridad pública.

Tras la agresión, el departamento ha asignado a un inspector la tarea de "acompañar" al profesorado del instituto en estos momentos dado que la hija de la agresora continúa asistiendo a clase, con el objetivo además de evitar conflictos.

La comunidad educativa del IES Roger de Flor ha expresado su indignación por los hechos, que ha calificado de "intolerables" y "espeluznantes".


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal