Em (i ens) queda la paraula...0
1070 14/01/2009, 11:51 Iñigo Bordonaba Aizpitarte. Delegat d'ASPEPC·SPS #Opinió, #Concurs de trasllats,
Em diuen els meus companys del sindicat que no hi havia cap altra opció que convocar el concurs de trasllats en les dates intempestives que es va fer, atès que sent un concurs d'abast estatal, calia esperar la convocatòria del Ministerio, i que si es convocava més tard, s'hauria solapat amb la resolució de les adjudicacions provisionals. Bé, d'acord, accepto pop com animal de companyia...però analitzem amb més detall la qüestió.
Primer de tot, recordem les dates: del 15 de desembre al 3 de gener. És a dir, la darrera setmana del primer trimestre i durant les vacances de Nadal. Qualsevol que sigui o hagi estat professor a un centre d'ensenyament sap que els últims dies abans de les vacances els professors estem enfeinadíssims amb les avaluacions, la introducció de notes (parlem del magnífic programa SAGA?), l'atenció dels alumnes, i d'altres tasques burocràtiques que ocupen tota la nostra atenció. És a dir, pràcticament no tenim temps per dedicar-nos a omplir atentament els fulls del concurs de trasllats. I dic atentament amb tot el sentit de la paraula: si t'equivoques, ni que sigui per un número, ja l'has pifiat! I durant les vacances? Doncs, vaja, entre els àpats i els regals a qui li ve de gust posar-se a fer això? Tranquils, diu l'inefable Departament: es pot fer per via telemàtica. Però aquesta és una més de les enganyifes a les que ens té acostumats.
En efecte, el nostre estimat Departament d'Educació es caracteritza per utilitzar boniques paraules per disfressar la realitat de la seva ineficiència. No vull parlar ara de tota la faramalla de la reforma que ja han glossat abastament i brillant els meus companys en aquest butlletí. Parlo de la mala gestió crònica que dificulta enormement qualsevol tràmit, com ara el concurs de trasllats. Aquesta mala gestió es fa palesa en tots els nivells. En primer lloc, els mitjans tecnològics que suposadament ens han de facilitar la feina, resulta que no ho fan. El portal Època no funciona bé, o ho fa a pedals, amb la qual cosa molts companys no han pogut saber si els havien comptat bé els punts per cursos, publicacions i altres. Però això és la punta de l'iceberg! El dia 29 de desembre vaig haver d'anar a Via Augusta per lliurar els documents dels mèrits que al·legava juntament amb la sol·licitud. I per què no els vaig presentar a l'oficina gestora de Vilanova i la Geltrú, on visc, enlloc de desplaçar-me a Barcelona? Molt senzill: perquè l'oficina gestora estava tancada FINS EL 7 DE GENER! Per cert, a Via Augusta van donar-me el número de telèfon antic de la gestora, ni tan sols el tenen actualitzat (sic!). Vaig haver de trucar a l'ajuntament per obtenir-lo. Em presento, doncs, al gran edifici, i em trobo que hi ha una cua considerable. Ens obliguen a fer passar pel control d'identificació -a banda de desprestigiats, també som perillosos, els profes?- i això fa més lenta la tramitació. Per agilitzar-la, els seguratas decideixen obviar el tràmit identificatiu, però això obliga a un bon nombre de persones a fer cua al carrer, en un dia fred i plujós. Quina manca de respecte! A la cua parlo amb dos companys. Un d'ells, jove, havia fet dues hores de cua el dia abans als serveis territorials de Casp -on només atenien dos administratius!- per finalment trobar-se que li faltava un paper i havia de tornar l'endemà. Gairebé com al ministeri d'Obtenció d'Informació de la fantàstica pel·lícula Brazil d'en Terry Gilliam! L'altra companya de cua és una mestra que treballa a Santa Coloma de Gramenet, i m'explica les seves peripècies. Només un exemple: a la seva escola van fer tot el cablejat nou gastant-se uns bons diners. El curs següent decideixen que no serveix: cal reemplaçar-lo per un sistema wifi. Cada cop tinc més clar que el problema principal no són els recursos, sinó com es gestionen. A més d'aquests casos, a la cua sento altres companys que expliquen que els han comptat malament els anys d'antiguitat, o no els han tingut en compte els cursos fets per al mateix Departament! A quina empresa passa que fas una activitat per a ella, sent treballador, i no els consta enlloc? Via telemàtica? I un be negre! Afortunadament, la cua avança lleugera i en una hora sóc lliure...fins el proper concurs de trasllats!
La conclusió és ben trista. Ras i curt: treballem per una administració lenta, ineficient i hipòcrita que amaga les seves vergonyes. Enfront d'això, em (i ens) queda la paraula per dir amb fermesa i contundència el que pensem de tot plegat.
Bon any 2009! (malgrat el Departament).
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...