Més cautela al parlar de la vaga de professors0
464 23/02/2009, 09:27 | el Periódico. Javi Cózar Castillo/Viladecans | #Vaga, #Mobilitzacions,
L'editorial d'EL PERIÓDICO de dilluns passat, Una vaga evitable, reflecteix el que és l'animadversió generalitzada que hi ha respecte als professors per part d'un sector important de l'opinió pública. Només cal que facin o diguin alguna cosa perquè els ploguin les garrotades i les crítiques.
No sóc professor, però estic casat amb una mestra i tinc familiars i amics professors. Recordaré unes dades: hi ha pares que s'encaren amb els professors perquè han castigat els seus fills o els han posat massa deures; hi ha tardes i tardes de correccions de deures i d'exàmens, a casa, fora de l'horari laboral i fins i tot en caps de setmana, i falta temps per ensenyar perquè es perd educant (ensenyar és la missió dels mestres, i educar, la dels pares). Les escoles són contenidors de nens on se'ls guarda de setembre a juny, de dilluns a divendres, de vuit del matí a cinc de la tarda. Les vacances d'estiu són molt llargues i la majoria dels pares no saben què han de fer amb els seus fills; això és l'únic que sembla importar a la societat quan es planteja aquest debat.
No he sentit gaire gent parlar de la qualitat de les escoles si s'escurcen o es mantenen les vacances d'estiu, però tothom opina sobre on i a càrrec de qui s'han de deixar els nens durant aquesta famosa setmana de vacances del febrer. Així que, abans d'opinar de la vaga de professors, si us plau, una mica de cautela. Ens estem jugant no només la millora d'un sector fonamental, sinó el desenvolupament futur d'un país que dependrà, en bona mesura, d'aquests nens a qui avui governs i opinió pública utilitzen com a moneda de canvi.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- anna-95c
Gràcies per fer la proposta de reduir la fase de pràctiques... - rosa maria-3c
HolaTreballo de tarda, amb la qual cosa no he pogut assistir ... - rosa maria-3c
HolaTreballo de tarda, amb la qual cosa no he pogut assistir ... - convidat-da4
Tens tota la raó. Hi haurà una sessió al matí i procurare... - lita-8d5
Bon dia company@s,Voldria manifestar, des del respecte a la f...