L'ensenyament malalt0

674 04/06/2009, 09:52       #Salut laboral,

Llegeixo a La Vanguardia del 31/ V/ 2009 històries d´indisciplina en un institut: la professora Marta insultada per un alumne ("a ver si te peto, tú ya estás muy petada...") amb absoluta impunitat. Per mi no és cap novetat, perquè ja fa anys que treballo a secundària i sé que això no és un fet excepcional ni aïllat.

Això ja fa anys que dura: concretament des que va començar l´ESO i l´ensenyament va caure en mans dels gurus de la pedagogia, dels profetes que havien d´aconseguir que tots els joves de 16 anys tinguessin actituds positives envers l´ensenyament. Qui és el responsable del desgavell? Molt senzill: els professors, que no en saben. I què farem per arreglar-ho? Els formarem. I qui els formarà? Els mateixos que han portat l´ensenyament a la situació actual.

Jo pensava, ingènuament, que amb l´ESO havíem tocat fons, però no. El Departament d´Educació, sempre tan preocupat per la quantitat com tan poc per la qualitat, s´ha embarcat en una nova missió: el batxillerat. La consigna és "adaptar-lo a les necessitats educatives de tots els alumnes", fins i tot aquells a qui s´ha regalat l´ESO, és clar. Segur que ben aviat gaudirem d´alumnes de batxillerat que voldran petar la professora. Això sí: el conseller es podrà penjar la medalla de l´augment del percentatge d´aprovats.


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal