Estadístiques oposicions 20090

1223 28/07/2009, 23:00       #Oposicions, #LOE,

2.406 persones s'incorporaran al cos de funcionaris docents el proper curs. El percentatge d'interins s'ha reduït del 24% el curs 2006-2007 a l'11% el curs que ve.

Un total de 2.406 docents han obtingut plaça com a funcionaris en les oposicions realitzades a finals de juny. D'aquests, la gran majoria són professors de secundària, 2.218, enfront dels 188 mestres de primària. Això es deu a què en la convocatòria de l'any passat es van oferir moltes més places de mestres que de professors -5.570 de primària per 1.170 de secundària-. Per a la convocatòria d'enguany s'havien convocat 2.430 places i un total de 10.283 persones es van inscriure al procés d'oposicions a cossos docents.

El 83,37% dels docents que han aconseguit la plaça correspon a professionals que durant el curs 2008-2009 han estat exercint a les escoles i instituts com a personal interí. Estan en aquesta situació 2.006 docents.

D'aquesta manera, s'aconsegueix incrementar l'estabilitat d'un nombre important de docents. A més, es dóna compliment a la Llei orgànica d'educació (LOE) que en la seva disposició transitòria dissetena diu que en els següents quatre anys a la seva aprovació, l'accés a la funció pública docent valorarà “de forma preferent, l'experiència docent prèvia en els centres públics en la mateixa etapa educativa”.

L'estabilitat de les plantilles docents ha estat un dels eixos d'actuació del Departament en els darrers anys. I en aquest sentit, s'emmarquen les convocatòries d'oposicions que s'han fet en els darrers dos anys, les dues més grans de les darreres dècades pel que fa a funció pública docent. Així, mentre que el curs 2006-2007 el percentatge d'interins als centres públics catalans era del 24%, el proper curs un cop acabat el procés d'oposicions d'aquest estiu, el percentatge de professionals que treballaran com a interins als centres educatius públics de Catalunya es reduirà fins l'11%.

Taules amb les estadístiques


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal