La plantilla de mestres i professors es congela 0
416 05/09/2009, 23:04 El Periódico
La difícil conjuntura econòmica, i la seva repercussió en els comptes de la Generalitat, es traduirà en la congelació de la plantilla de professorat dels centres públics, malgrat la incorporació de 24.000 alumnes més en el sistema, la majoria a la xarxa pública. Únicament s’hi afegeixen 170 docents, que estaven treballant per a l’Administració educativa en situació de comissió de serveis i que ara han estat traslladats a les aules.
Uns 63.000 ensenyants exerceixen a les aules públiques, 35.000 en les etapes d’infantil i primària, on la nòmina ha augmentat de forma més intensa en els últims anys. Entre els cursos 2003-2004 i 2009-2010, la plantilla de mestres i professors ha crescut un 32%. La implantació de la sisena hora de classe diària a primària --per instaurar en la xarxa pública una pràctica habitual en la concertada-- i la reducció de l’horari lectiu del professorat va disparar les contractacions en anys anteriors.
Educació ja va anunciar mesos enrere que recorreria a «l’optimització» dels recursos humans existents per afrontar l’increment de matrícula del nou curs, a més d’oferir al professorat la possibilitat d’impartir tres o quatre hores de classe addicionals a la setmana a canvi d’una gratificació econòmica suplementària. Aquest oferiment va comptar des del principi amb l’oposició dels sindicats i, malgrat que es va limitar el seu abast als centres amb plans estratègics, ha rebut escasses adhesions entre el conjunt del professorat.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...