Els mestres no hauran de treballar fins al 7 de juliol aquest curs0

574 25/01/2010, 09:20   

El departament d'Educació ha decidit fer marxa enrere en la intenció de modificar el calendari escolar del curs vigent i fer que el professorat de l'escola pública hagués de ser als centres fins al 7 de juliol, una setmana més que ara, per poder treballar en la preparació de l'inici del curs que ve, que s'avançarà al 7 de setembre.

Amb aquest gest, la conselleria va voler escenificar dimecres davant dels sindicats de professorat la seva voluntat d'iniciar "una nova etapa d'entesa" de cara al desplegament de la llei d'educació de Catalunya, després de dos anys de relacions marcades per fortes tensions i desencontres.

A més de la decisió de no promulgar cap nova ordre de calendari que afecti aquest curs, Educació ha reconsiderat també el sistema de cobertura de substitucions de mestres, ampliant de dos a tres dies a la setmana (dilluns, dimecres i divendres) les dates de nomenaments per cobrir baixes.

Tant la reforma del calendari com el nou sistema de substitucions d'aquest curs han estat dues qüestions que recentment han enfrontat els sindicats amb la conselleria i amb què Educació vol mostrar que està oberta a negociar sobre aquelles qüestions que tenen "una repercussió estrictament laboral".

Nou calendari el 2010-11

La conselleria manté, doncs, la intenció de publicar una nova ordre de calendari per al 2010-11, que a més de l'avançament de l'inici de curs també preveu la introducció d'una setmana de vacances al febrer i la finalització de l'activitat docent als centres públics el 7 de juliol.

Pel que fa la jornada intensiva del juny, si bé probablement es mantindrà el redactat actual que en preveu la supressió, Educació obre la porta que a través de l'article que preveu "modificacions excepcionals" es pugui regular a través de les instruccions d'inici de curs o de circulars.

Tant el director general d'Eduació Bàsica i Batxillerat, Jaume Graells, com el de Recursos del Sistema Educatiu, Camil Fortuny, van deixar clar a la reunió amb els representants d'USTEC-STEs, CCOO, FETE-UGT i ASPEPC-SPS que tant l'ordre de calendari del curs que ve com el nou decret d'autonomia de centre seguiran el seu curs, davant la petició dels sindicats que se n'aturés el tràmit. Segons el departament, aquesta tramitació es pot fer en paral·lel a la negociació en el marc de la taula sindical.


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal