La nova vaga convocada ja és la cinquena contra la Conselleria de Maragall 0

632 24/02/2010, 09:02       #Vaga,

El Departament d'Educació tancarà el mandat amb cinc vagues convocades pels representants sindicals del professorat. La propera es realitzarà el dimecres 17 de març, gairebé un any després d'una multitudinària protesta contra la Llei d'Educació de Catalunya i exigint un canvi en la política educativa de la Generalitat.

Els quatre sindicats que s'asseuen a la mesa de negociació amb Educació -Ustec·STEs, CCOO, FETE-UGT i Aspepc-SPS- han convocat una aturada per a finals d'aquest trimestre. En vistes del resultat, les converses mantingudes les últimes setmanes només han servit per retardar un parell de mesos l'anunci de la cinquena vaga contra la Conselleria que lidera Ernest Maragall. En un manifest conjunt, les formacions sindicals afirmen que "les propostes presentades pel Departament són absolutament insuficients". A més, acusen la Conselleria d'haver-se "limitat a jugar amb el temps per dilatar el procés de negociació" amb l'objectiu d'evitar la vaga.

Les reclamacions

Des d'aquests sindicats van explicar que el detonant ha estat el contingut del document que el Departament els va entregar dilluns, on consideren que no es recullen tots els compromisos adquirits en les reunions mantingudes fins al 19 de febrer. De fet, encara n'hi havia una altra de convocada per avui. Tot i haver posat data per a la protesta, el 17 de març, ahir les formacions sindicals es mostraven disposades a continuar parlant amb Educació.

Les reclamacions que vertebraran la protesta són de tipus laboral, fan referència a la gestió dels centres i inclouen un rebuig clar al nou calendari escolar. Els sindicats promouen la vaga instant el professorat a reclamar l'augment de les plantilles docents i la reducció del nombre d'alumnes per aula. També s'exigirà que les substitucions de docents es cobreixin des del primer dia que hi ha la baixa i es rebutjaran les hores extra, així com també el sistema de nomenaments telemàtics. En favor de l'estabilitat laboral dels docents, els sindicats demanaran la desaparició dels contractes d'un terç de jornada i defensaran que es retorni únicament a les modalitats de mitja jornada i sencera.

La protesta també farà referència al decret d'autonomia de centres, un dels assumptes en discussió entre Departament i sindicats i que està pendent del dictamen del Consell Escolar de Catalunya. Sobre aquest decret, els convocants defensen una "gestió democràtica i participativa".

Un dels principals motius de discussió dels darrers mesos, el nou calendari escolar també estarà present en les reivindicacions, ja que els docents volen continuar fent la jornada intensiva del juny a Primària.


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal