El valor de l'esforç0
1057 11/03/2010, 09:03 Avui. Iván Roca/Vicepresident de FAJEEC
Fa uns anys i no pas tants, el valor de l’esforç era present a la gran majoria de cases. Si es volia alguna cosa, estava implícit el fet que allò no era gratuït i costava un esforç, o bé una renúncia. Si es demanava un caramel, s’anava a l’escola caminant, però si s’hi volia anar amb autobús, no hi havia caramel. El més important de tot, és que es podia decidir entre dues opcions i renunciar a una d’elles per aconseguir-ne l’altra. I és que el món real funciona així.
Estudies o treballes? Claríssim, o una opció o l’altra i si es feien les dues millor. La FAJEEC organitza tertúlies bimensuals per parlar de temes que preocupen als joves. Doncs bé, el tema del valor de l’esforç en les noves generacions preocupa i molt.
L’esforç és un puntal a l’hora d’encarar situacions com les actuals. És aquest valor el que farà que se superin situacions adverses i el que farà que siguem millors en el futur. No ens preocupa caure en situacions difícils, però sí com sortir-ne. És un tema de valors. Reforçar aquest valor farà una societat més forta i més preparada, ja que les crisis no se solucionen soles.
Les conclusions extretes de les tertúlies de la FAJEEC no pretenen canviar el món però sí fer reflexionar sobre les possibles causes d’aquest valor a la baixa i aportar solucions per tractar de potenciar-lo:
Família:
- Educar els fills és responsabilitat dels pares, per tant, inculcar el valor de l’esforç és obligació dels pares. Les escoles donen conceptes i reforcen certes conductes però els valors s’aprenen a casa.
Societat:
- Es constata que el valor de l’esforç en la societat actual està en declivi. Les raons per les que s’ha arribat a aquest punt són, en gran mesura, la comoditat, els pares donen als nens tot allò que volen sense fer veure el que costen les coses, i l’estat del benestar.
- L’Estat del Benestar no té recursos il·limitats, s’ha de prioritzar. L’actual sistema incentiva l’atur, perquè treballar si cobrant l’atur puc a més fer feinetes i cobrar un extra? Una possible solució seria haver de realitzar treballs socials a mitja jornada (desbrossar boscos, ajudar als dependents, etc.) mentre es percep l’atur.
- Es necessita un canvi legislatiu a nivell laboral, més flexibilitat laboral per tal de que els treballadors tinguin una percepció d’esforç per mantenir el lloc de feina. La nova llei laboral hauria de contemplar tant els treballadors com els aturats.
Formació:
- S’han de buscar mecanismes que castiguin el no esforç a la Universitat Pública. El cost de la Universitat està en bona mesura coberta per l’estat. Aquells alumnes que no aprovin els cursos quan els hi toqui, haurien de pagar el cost real de les assignatures que repeteixen. A la universitat la persona ja és adulta i és plenament responsable dels seus actes.
Si volen dedicar uns minuts del seu temps a llegir aquestes reflexions ,esperem que siguin d’utilitat. Per la FAJEEC és un tema prioritari i es continuarà treballant per ajudar a fer una societat cada dia millor.
Iván Roca és vicepresident de la Federació d'Associacions de Joves Empresaris i Emprenedors de Catalunya (FAJEEC)facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...