Els sindicats de professors convoquen la segona vaga a l'escola pública el 18 de maig0
817 13/04/2010, 10:05 Avui. Agències #Vaga, #Mobilitzacions,
Els sindicats de l'ensenyament, USTEC·STEs, CC.OO., FETE-UGT i ASPEPC·SPS, anunciaran aquest dimecres el nou calendari de mobilitzacions en protesta contra la polÃtica educativa del conseller d'Educació, Ernest Maragall.
El plat fort serà una nova vaga de l'escola pública convocada per al 18 de maig. Els representants dels docents catalans planegen, a més, una altra vaga per l'inici del curs vinent, concretament el 28 de setembre.
El calendari començarà el 27 d'abril, amb concentracions de professors davant els ajuntaments catalans per a demanar que augmentin les plantilles de docents i descendeixin les rà tios d'alumnes per aula. Entre el 29 d'abril i el 22 de maig, els sindicats celebraran un referèndum contra les polÃtiques de la conselleria d'Educació que lidera el socialista Ernest Maragall i per sol·licitar una gestió "democrà tica i participativa" dels centres. El 6 de maig –dia que té lloc la prova d'avaluació de sisè de Primà ria– els delegats sindicals preveuen tancar-se en els col·legis. Amb la mateixa fi, l'11 de maig es concentraran en la plaça Sant Jaume de Barcelona a les 18 hores. També a Barcelona, el 29 de maig es convoca una manifestació "social" de tota la comunitat educativa.
El primer dia del curs 2010-2011, que s'avança per primera vegada al 7 de setembre, els sindicats preveuen no començar les classes fins a les 11 hores en senyal de protesta. De fet, una de les raons que motiva aquestes protestes és el rebuig cap al nou calendari escolar i els nomenaments telemà tics de professors substituts. A més, els docents demanen la cobertura de totes les baixes amb substitucions des del primer dia.
Aixà ho ha anunciat el Sindicat d'Estudiants i ho ha confirmat la portaveu d'USTEC·STEs, Rosa Cañadell, que ha explicat que el nou calendari de protesta, que "inclou aquestes dues vagues", es farà públic d'aquà dos dies.
Les vagues afectaran a tot el sistema públic d'ensenyament i implicaran també la celebració de manifestacions en les principals ciutats catalanes. Aquestes seran la cinquena i sisena vagues consecutives en l'ensenyament públic en dos anys, després de l'última el 17 de març, que va arribar a un 20% de participació.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.