Les escoles concertades denuncien que el govern les discrimina0
788 10/11/2010, 09:27 Avui. Lluís Martínez/Mataró
Els mestres de les escoles concertades de Mataró s'han plantat i ahir van denunciar obertament que se senten discriminats, maltractats i menystinguts pel Departament d'Educació. El malestar fa temps que s'arrossega, però la retallada de salaris d'un 5%, tot i no ser personal funcionari, ha estat la gota que ha fet vessar el vas.
Per aquest motiu, prop del 90% del professorat dels centres s'han adherit a un manifest que, sota el lema Concertada discriminada, concertada desil·lusionada, pretén posar de manifest el cúmul de despropòsits que pateix un sector que també forma part de la xarxa educativa catalana.
El portaveu de la comissió de mestres, Joan Pedrola, va explicar que els salaris dels professors de la concertada són inferiors als de la pública i, en canvi, el còmput d'hores de feina a la setmana és més alt. Però també que les ràtios d'alumnes per aula són més elevades i, en canvi, els equips docents són més reduïts.
Les diferències entre uns i altres també es noten en el servei de transport escolar, que per a ells no és gratuït, o en el fet que el departament els deixi orfes de recursos per als serveis de suport i atenció a la diversitat i per la introducció del llibre electrònic. “Els nostres centres no han rebut cap ajut per a les infraestructures de connexió, subministrament elèctric i equipament de les aules que han de permetre el funcionament dels ordinadors”, va apuntar Pedrola.
Accions informatives
Els professors denuncien “l'absolut desinterès” de l'administració per posar punt final a una situació “injusta i desigual”. Sense aturar les concentracions que cada mes fan davant de la seu dels Serveis Territorials per queixar-se de les retallades a la nòmina, el col·lectiu vol fer en paral·lel tot un seguit d'accions informatives per sensibilitzar sobre els greuges històrics que tenen.
Els actes no només aniran dirigits a les comunitats educatives dels centres, sinó també a les administracions, i al professorat i les organitzacions sindicals de la funció pública. Un col·lectiu, aquest últim, que, diuen, es “tremendament agressiu envers els col·legis concertats, als quals culpen de les múltiples problemàtiques que té l'educació al país”.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...