Un sindicat de secundà ria recorre el Decret d´autonomia de centres als jutjats0
666 15/11/2010, 09:22 Diari de Girona. P.T.V. #Mobilitzacions,
L'associació de professors d'educació secundà ria Aspepc-SPS ha impugnat diversos articles del Decret d'autonomia de centres davant el Tribunal Superior de JustÃcia de Catalunya, que ha admès a trà mit el seu recurs.
El sindicat considera que aquest document aprovat pel Govern de la Generalitat -un dels tres de la Llei d'Educació de Catalunya desenvolupats fins ara- no s'ajusta a dret.
Aspepc-SPS és un dels sindicats minoritaris representats a la Junta de personal docent no universitari de Girona i discrepa amb diversos aspectes del decret, com els articles que tracten sobre l'autonomia pedagògica i curricular. La formació diu que "un centre no pot elaborar ell mateix el seu propi currÃculum, sinó que s'ha d'ajustar al programa d'estudis i dur a terme la seva concreció i desenvolupament". El sindicat també informa que ha impugnat diverses qüestions relacionades amb els horaris, les activitats extraescolars, els lÃmits ideològics i fiscalitzadors del projecte educatiu, l'obligació dels docents de donar informació i assessorament personal a l'alumnat o el tracte donat a l'especialitat del professorat de secundà ria, un aspecte aquest últim que en el decret "ni tan sols apareix com un criteri", lamenten.
Per a Aspepc-SPS, "la capacitat sancionadora per la via directa del director" no s'ajusta a dret i "a l'època de la dictadura franquista també era aixÃ". En canvi, el sindicat critica que "sà que funciona el garantisme" davant de "qualsevol procediment contra un alumne, sigui quina sigui la seva falta". La formació creu que el director sà que hauria de poder sancionar directament l'alumnat "sense més intermediaris", però no al professorat. Finalment, el seu recurs també denuncia nomenaments a dit d'interins i substituts.
Relacionat
SECUNDARIA.INFO, núm. 47. ASPEPC·SPS porta el Decret d'Autonomia de Centres als tribunals
DECRET 102/2010, de 3 d'agost, d'autonomia dels centres educatius.
DECRET 155/2010, de 2 de novembre, de la direcció dels centres educatius públics i del personal directiu professional docent
Les 'Perles' del Decret de Direccions i Autonomia de Centres
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.