Accés a Càtedra 2011? ASPEPC·SPS demana la convocatòria de les places pendents0

1182 17/11/2010, 09:45       #LOE,

El Departament d’Educació es va comprometre a convocar 4010 places d’accés als cossos de catedràtics d'ensenyament secundari, d'escoles oficials d'idiomes i d'arts plàstiques i disseny en convocatòries previstes per a l’any 2007, 2008 i 2009. Aquest compromís es recull a la Resolució TRE/856/2008, de 31 de gener, on es disposa la inscripció i la publicació de l’Acord de la Mesa Sectorial. Acord subscrit pels representants del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i pels representants de les organitzacions sindicals ASPEPC·SPS, CCOO i UGT el 31 d'octubre de 2007

Aquest Acord responia a l’objectiu d’assolir el 30% de catedràtics del total de funcionaris de cada cos d'origen, segon estava previst a la LOE.

Així mateix, el punt 5 de l’Acord preveu la possibilitat que el Departament d'Educació pugui incrementar fins un 10% el total de places corresponents a la convocatòria d’accés al cos de catedràtics, per tal, entre d’altres, de poder cobrir les vacants que es produeixin per jubilació o excedència.

Al punt 6 de l’Acord s’estableix que «una vegada resoltes definitivament les convocatòries d'accés als cossos de catedràtics corresponents als cursos 2007-2008, 2008-2009 i 2009-2010, es revisaran els resultats obtinguts en el processos de selecció ja finalitzats mitjançant concurs de mèrits i es negociarà en el si de la mesa sectorial l'oferta pública d'ocupació de l'any 2010 d'aquests cossos de catedràtics, amb l'objectiu d'incloure les vacants que s'hagin produït per jubilació i excedència durant el període 2007-2010, així com el percentatge legal del 30% que correspongui a l'increment de la plantilla dels cossos de professors d'ensenyament secundari, d'escoles oficials d'idiomes i d'arts plàstiques i disseny».

El Departament d’Educació, en les tres convocatòries esmentades, ha tret a concurs un total de 2973 places de catedràtic. En les dues primeres convocatòries va ampliar un 10% les places adjudicades: 1323 en la convocatòria del 2007 i 808 en la del 2008. A la convocatòria del 2009 l’oferta era de 1035, però finalment la resolució del Departament ha adjudicat 1117 places (1080 per als professors d’ensenyament secundari, 23 per als d’EOI i 14 per als d’arts plàstiques i disseny). Per tant, el nombre total de places en els tres concursos convocats és de 3248. Això suposa que encara resten 762 places (més l’ampliació del 10%) per arribar a les 4010 previstes a l’Acord.

Es per això que, tal com preveu el punt 15 de l’Acord, ASPEPC·SPS exigeix que es convoqui la comissió de seguiment, constituïda per les parts signants de l’Acord, per tal de donar impuls a una nova convocatòria d’accés al cos de catedràtics en compliment del Pacte signat.

Federació ASPEPC·SPS
logo aspepc·sps


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal