L'educació catalana millora la nota 0

642 07/12/2010, 13:05   

El PISA situa Catalunya en el tercer lloc del rànquing de comunitats en comprensió lectora, a la mitjana de l'OCDE. En matemàtiques es manté i, en ciències, recula

Els alumnes catalans de 15 anys entenen ara millor el que llegeixen que fa tres anys. Així ho constata el macroinforme PISA, que es dóna a conèixer aquest matí a tot el món. Segons un avançament de les dades al qual ha tingut accés l’ARA, Catalunya millora els resultats respecte l’any 2006 i se situa a la mitjana de l’OCDE. Fa tres anys, hi estava lleugerament per sota.

En aquesta edició, els estudiants han avançat en comprensió lectora, que és la principal matèria que s’avaluava. També s’ha analitzat –però amb menys profunditat– el rendiment en matemàtiques i ciències. En el primer cas, el nivell es manté; en ciències, baixa.

Un altre punt destacat de l’informe és que l’educació catalana millora a escala estatal. Catalunya assoleix en el PISA 2009 la tercera posició en comprensió lectora en el rànquing per comunitats autònomes, quan ocupava el setè lloc. La millor nota se l’emporta Madrid.

Les proves PISA es van fer simultàniament l’any passat a alumnes de 15 anys de 30 països de l’OCDE i 27 associats. Per mesurar les competències, es fan servir proves molt pràctiques, preguntes molt vinculades a la vida quotidiana, que obliguen els alumnes a aplicar el sentit comú. Alguns experts creuen que el model d’exàmen beneficia als sistemes educatius més “comprensius”; en contra dels sistemes més enciclopèdics.

Els resultats es presenten aquest matí a tot el món enmig d’un gran secretisme. Quan fa tres anys es van filtrar els resultats, l’OCDE va castigar Espanya negant-li l’accés previ a la documentació que facilita per elaborar l’estudi. L’edició de 2006 va suposar una gerra d’aigua freda pel model educatiu català i espanyol. Catalunya va recular respecte de l’estudi fet el 2003 i es va situar per sota la mitjana de l’OCDE en totes les competències analitzades.


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal