Sense acord en l'edat de jubilació0
783 17/12/2010, 09:26 Vilaweb #Jubilacions,
Els dos partits majoritaris al congrés espanyol, PSOE i PP, van pactar ahir un primer acord en el Pacte de Toledo per a proposar una reforma del sistema de pensions que passa per augmentar el nombre d'anys que serveixen de còmput per a calcular la quantia de la prestació.
Actualment es fan servir en aquest còmput els últims quinze anys de la vida laboral i, segons l'acord, es podria ampliar fins als vint anys, cosa que suposaria una important retallada per als pensionistes. CiU i PNB també hi han estat d'acord.
Sobre el que no hi ha acord, en canvi, és en l'ampliació de la vida laboral. El PSOE la vol ampliar dels 65 als 67 anys, cosa a la qual el PP s'hi ha oposat frontalment. El debat al congrés i les converses entre els partits continuen avui.
ERC, ICV I BNG se'n desmarquen
ERC, Iniciativa (amb Izquierda Unida) i el BNG han expressat el seu refús tant a la possibilitat que l'ampliació del període de càlcul de les pensions i també a l'ampliació de la vida laboral.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.