Un primer pas, tímid, però en la bona direcció0
1069 10/02/2011, 12:22 Comunicat d'ASPEPC·SPS #Comunicats,
La Consellera d'Ensenyament ha anunciat algunes de les primeres mesures que el Departament està estudiant d'aplicar per tal de treure el sistema educatiu català de l'atzucac en què està atrapat, des de fa molts anys, sense aparent solució de continuïtat.
Pel que fa a les qüestions més estrictament acadèmiques, el Departament està considerant la reimplantació dels exàmens de setembre i l'establiment explícit d'itineraris a quart d'ESO, amb curricula clarament diferenciats. També s'està parlant de reforçar les matèries instrumentals i l'adquisició de coneixements i aptituds a l'ensenyament primari, dèficit considerat com una de les causes fonamentals de l'ulterior fracàs escolar a la secundària. Igualment, per primera vegada en molt de temps, no es carreguen sobre el professorat les culpes del fracàs d'un sistema en què l'únic paper que semblaven tenir assignat els docents era el d'ase del cops mediàtic.
Algú potser deplori que aquestes propostes, encara en fase d'elaboració, s'apartin de l'ortodoxia pedagocràtico-rousseauniana ad usum que ja fa massa anys que segueix fracassant estrepitosament. Nosaltres, en canvi, pensem que ja era hora que Catalunya deixés de fer el ridícul en matèria de proclames educatives.
Exactament de la mateixa manera que manifestarem la nostra discrepància en tot allo que dissentim, no negarem tampoc que és una música que ens agrada d'entrada. Ben cert, també, que caldrà veure amb quin instrument s'interpreta. ASPEPC·SPS porta molts anys demanant la reimplantació dels exàmens de setembre, els itineraris a l'ESO, que s'acabi la pedagogia del gomet a primària i que, en definitiva, retorni al món de l'ensenyament el menys comú dels sentits: el sentit comú -amb perdó pel pleonasme-. Sempre ho hem estat dient i pensem seguir-ho fent.
També caldrà, certament, que aquestes mesures es complementin amb d'altres que les facin efectives: que el professor sigui l'únic responsable de la nota i un augment de les exigències de disciplina i convivència per tal que els instituts deixin de ser un “campi qui pugui”.
Esperem que tot això no s'acabi en foc d'encenalls. Mentrestant, celebrem que coincideixi amb les propostes tradicionals d'ASPEPC·SPS. A veure si d'una vegada es pot fer quelcom de profit a l'ensenyament.

facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...