Dos de cada deu alumnes d'ESO “no fan res”0
765 04/04/2011, 09:00 Ara.cat
El model educatiu de l'ESO trontolla, segons un informe de la Junta Central de Directors de Secundària que ha difós RAC1. Aquest informe, encarregat per la conselleria d'Ensenyament, assenyala que els centres s'han convertit en “llars d'infants” en què entre el 15 i el 20% dels alumnes “no fan res” i la resta “de vegades aprenen alguna cosa”.
L'informe també indica que quart d'ESO és un curs massa fàcil i això provoca el fracàs dels alumnes a l'hora d'encarar el batxillerat o els cicles formatius.
L'anàlisi dels directors dels centres relaciona la negativa de dos de cada deu alumnes a participar en les activitats del grup amb l'excessiva permissivitat dels pares amb els joves. El resultat: més problemes a les aules i menys resultats acadèmics. L'informe també assenyala les jornades excessivament llargues i amb massa hores de permanència al centre o les assignatures molt extenses, detallades i repetitives com a causes del fracàs estudiantil.
Retallades a l'Erasmus
RAC1 també ha tingut accés a les converses que tenen lloc al sí de la Unió Europea sobre una possible retallada a les partides dedicades a la beca Erasmus, que permet cursar una part dels estudis a un altre país de la UE. Fins al 2013, el pressupost de la beca Erasmus està assegurat però aleshores s'haurà de replantejar la partida que aportarà fons durant els següents sis anys. Segons reconeix l'administrador de la Comissió Europea, Antoni Montserrat, l'Erasmus és “un dels principals programes candidats a patir fortes retallades” si la situació financera no millora.
Actualment, el 4% dels estudiants europeus ha cursat en algun moment de la carrera una beca Erasmus. Això, traduït en xifres, significa que des que la beca es va implantar fa 14 anys, 50.000 estudiants catalans han viatjat a l'exterior per estudiar. Al conjunt de la Unió, han estat dos milions. Cada any, Europa inverteix 467 milions d'euros en subvencionar aquests estudis.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...