El negoci del deute0
750 28/11/2011, 09:00 TV3. 30 minuts 27/11/2011 #Retribucions,
Deute i crèdit sempre han existit. Però el món mai havia viscut tant del préstec com avui. Bancs, empreses, famílies i administracions. "No vam invertir, no vam construir fàbriques. Ni, individualment, tampoc vam invertir a formar-nos, a fer-nos més productius. Només vam consumir. I el món va enganxar-s'hi, perquè, mentre la gent consumia, l'economia creixia." És com ho descriu Satyajit Das, un home que coneix des de dins el sector financer, i que ara es dedica a divulgar-ne els excessos. Perquè viure a crèdit vol dir dependre cada vegada més de qui el concedeix
I el programa acudeix a la City de Londres, a veure de prop l'engranatge de les finances mundials, per posar cara als mercats, i saber com i què pensen els que en formen part. Entrevistem, entre d'altres, un dels periodistes d'economia més influents d'Europa, el cap d'opinió del "Financial Times", Martin Wolf.
La factura dels anys de creixement a base de crèdit ha arribat. La podrem pagar? I com desmuntem 30 anys d'economia financera sense que ens caigui tot l'edifici al damunt?
Un reportatge de
Francesc Serra i Ramon Vallès
imatge:
Walter Ojeda
muntatge:
Carles Señalada
Producció:
Cristina Rivas
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...