Els funcionaris cobraran tota la paga extra abans de divendres0
606 28/12/2011, 18:38 Ara.cat. SARA GONZÁLEZ/Barcelona #Retribucions,
L'executiu ha negociat un crèdit amb el Banc Sabadell per pagar aquesta setmana el 20% de la paga ajornada, que representa 70 milions d'euros. El conseller Mas-Colell demana al govern central que es "corresponsabilitzi del deute autonòmic"
La Generalitat ha tancat un acord amb el Banc Sabadell per pagar el 100% de la paga extra dels funcionaris, segons ha pogut confirmar l'ARA. El conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, ha anunciat que els treballadors públics, que avui han cobrat el 80% de la paga extraordinària, rebran la resta dels diners entre demà i divendres. El crèdit tancat és d'almenys 70 milions d'euros, que és la xifra que correspon al 20% de la paga extra que quedava pendent de pagar als treballadors públics. No es descarta que l'executiu arribi a acords amb altres entitats financeres.
Mas-Colell ha explicat que el Govern ha treballat contrarellotge des del dia 21, quan el Banc Central Europeu va decidir injectar prop de 500.000 milions d'euros al sistema financer europeu, per tancar un crèdit que permeti pagar als treballadors del sector públic el 20% de la paga que tenien ajornat sine die. Respecte els pagaments alentits a proveïdors, el conseller ha explicat que no s'ajornen més del que es va preveure el passat dia 15.
El conseller ha afirmat que espera que "el govern central es corresponsabilitzi del deute autonòmic", ja que caldrà veure quina és la conseqüència de l'impagament per part del govern central dels 759 milions d'euros sobre el dèficit. “Dependrà de com ho compti la intervenció general de l'estat. Moralment no correspon a dèficit de Catalunya, sinó de l'administració central”, ha etzibat Mas-Colell.
De cara al 2012, el conseller ha expressat que si es fan efectius els recursos que l'Estat ha de pagar a Catalunya o bé els mercats resten oberts, la situació de l'ajornament de pagament de nòmines no es tornarà a repetir.
Responsabilitat sobre l'IRPF
Mas-Colell ha reiterat que el descompte de l'IRPF corresponent a la paga extra sencera que es va aplicar a la nòmina dels funcionaris és responsabilitat seva i ha atribuït la situació a un moment de presa de decisions nou “sense experiència prèvia”. A més, ha admès que també va haver-hi un “problema de comunicació”. En tot cas, el conseller ha dit que el seu càrrec "està disposició" del president Artur Mas des "del primer moment".
Per altra banda, si bé el Govern ja va negociar que farà efectiu el pagament de l'IRPF el 20 de gener, continua negociant l'ajornament del pagament de la Seguretat Social més enllà del 31 de desembre, tot i que ha reconegut que tal i com funciona la tresoreria en aquests moments, finals d'any li sembla "lluny".
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...