Substitucions, casos d'hospitalització i cirurgia0

916 22/02/2013, 11:02       #Mesa sectorial,

Ordre del dia:

1.- Lectura i aprovació, si s’escau de l’acta núm. 01/2013 Ordinària corresponent a la sessió del 30 de gener de 2013.

2.- Proposta de flexibilització criteris substitucions.

3.- Torn obert de paraules

Amb caràcter previ s'informa que a la Mesa General de la Funció Pública d'ahir es va acordar incloure entre els supòsits de baixa que seguirien cobrant el 100% de les retribucions l'hospitalització, la intervenció quirurgica i el tractament oncològic. Segons l'Admninistració caldrà modificar el decret i veure com es pot fer que tingui caràcter retroactiu per aquells que s'hi han vist afectats.

2.- Proposta de flexibilització criteris substitucions.

El Departament ha presentat la proposta de flexibilitació de les substitucions perquè considera que l'apilcació del RD que situava la cobertura de les substitucions per baixa a l'onzè dia, ha creat problemes organitzatius als centres. La seva proposta, que va anunciar la Consellera en una intervenció parlamentària, s'hapresentat com a "negociable" i es pretén que se signi un acord.

ASPEPC·SPS ha plantejat que:

L'aplicació del Reial Decret ha tingut conseqüències negatives en tres àmbits com a mínim.

  1. Ha esquilmat el col·lectiu de substituts i, de retruc, el d'interins s'ha vist perjudicat. També ha perjudicat el professorat funcionari de carrera.
  2. Ha generat problemes organitzatius als centres.
  3. Ha generat problemes acadèmics. D'això no se n'ha parlat gaire, pero és un problema real i greu. Amb l'allargament del temps per cobrir substitucions, la qualiltat acadèmcia del batxilerat, per exemple, se n'ha ressentit.

Tot i considerar que les propostes del Depratament són completament insuficients, entenem que la seva aplicació s'hauria de fer efectiva a tots els nivells educatius, no només a Infantil i Primària. Per tant, hem proposat que els nous criteris s'estenguin des de la Primària fins al Batxillerat i l'FP malgrat que tot el que sigui no tornar a la situació anterior és insuficient.

El Departament ha respost que estava disposat a considerar la cobertura per baixa des del primer dia durant el tercer trimestre del Batxillerat, i que es podia parlar de la resta. Que no hi estaven tancats.

Sobre la qüestió del pagament del 100% del salari per a interins i substituts encara que fos de forma progressiva per tal que a començaments del curs 2014/2015, s'hagués tornat a la situació anterior al Reial Decret, el Departament ha ha insistit que ara mateix el tema prioritari és el que hi havia damunt de la taula ajornant l'altre en considerar que és un tema que abasta tota la funció pública

Proposta inicial (i final?) del Departament

Els representants d'ASPEPC·SPS a la Mesa Sectorial
logo aspepc·sps

Més informació


facebook twitter enllaçar comentar


Tornar a la pàgina d'inici

Comentaris

Sense comentaris.

Afegir comentari

S'ha d'estar connectat per publicar un comentari.

Espai Personal Wiki Suport Twitter Facebook Youtube
Qui som què fem

Contacta'ns

Pots contactar amb nosaltres a la seu central o a qualsevol de les nostres seus territorials

Utilitzeu el Servei d'Atenció al Professorat per a consultes.

Política de privacitat i avís legal