REFLEXIONS SOBRE LA LEC I ELS SEUS DECRETS (III): el compromís del professorat en qüestió0
946 24/03/2014, 09:45 Lucía Aguilar. Delegada d'ASPEPC·SPS a Catalunya Central #Opinió, #LEC, #Decret de plantilles,
L'argumentari per a canviar de nou el sistema educatiu té com a eix la culpabilització del professorat del fracàs acadèmic en el qual ens trobem. Contínuament se'ns diu que cal un professorat compromès amb la seva feina. De tots els elements del sistema només el professorat està sempre sota sospita fins al punt que en bona part del col·lectiu s'ha interioritzat la idea, i nosaltres mateixos ens fustiguem o ho fem amb la manera de treballar dels nostres companys sense adonar-nos que han aconseguit el seu objectiu d'emmudir i menysprear la nostra veu. Sense el respecte a la nostra resistència per part de la societat poden fer i desfer sense explicacions igual que faran amb la normativa de la funció pública si no ens despertem aviat.
És inevitable un petit percentatge de "barruts" a la feina tant en el sector públic com en el privat, i no ens oposem als canvis que vagin en la direcció d'evitar aquests abusos.
Com a col·lectiu hem estat porucs a l'hora d'actuar, hem deixat fer i, això no obstant,
- per raons de vocació, responsabilitat o perquè ho porta la pròpia feina, el professorat és un col·lectiu que es preocupa molt pel seu alumnat. Sense el compromís i els esforços dels docents el sistema educatiu no hauria pogut resistir tants canvis normatius ni tantes veleïtats polítiques.
- tot i que sembla impensable, en diferents enquestes la població valora de manera molt positiva els professors, i de fet els mitjans de comunicació han de fer grans esforços per a desprestigiar-nos.
- la resistència a la LEC i els seus decrets, encara que insuficient, demostra que el professorat té ètica i és crític. S'oposa a la gestió privatitzada dels centres no només per raons de condicions laborals, que són molt importants, sinó també per la defensa de l'estat del benestar. El PSC i Ernest Maragall van haver de pagar un preu molt alt per la seva traïció, i no està gens clar que els responsables actuals no acabin també més assenyalats del que a priori podem pensar per la seva actuació còmplice en el desballestament de les estructures públiques de la sanitat i l'educació pública
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...