Sobre les sentències del Tribunal de Justícia de la Unió Europea que afecten al professorat interí i substitut0
1384 10/11/2016, 18:22 Sindicat Professors de Secundària (aspepc·sps) #Interins i substituts, #Comunicats,
Recentment, diverses sentències del Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE) dictaminen que en el supòsit d'utilització abusiva de successius contractes de durada determinada (el que coneixem com a nomenaments de professorat interí o substitut), els interessats poden reclamar el seu dret al manteniment de la relació laboral (el que fins ara havíem anomenat “estabilitat”) fins i tot, el personal que presta serveis per a l’Administració en règim de dret administratiu (que és la pràctica totalitat del professorat), la qual cosa suposa una novetat, ja que fins ara aquesta possibilitat només afectava el personal laboral.
És per això que oferim als afiliats la possibilitat de gestionar les reclamacions necessàries per tal d’aconseguir aquesta estabilitat laboral per al personal interí i substitut que compleixi les condicions i després d’analitzar-ne la viabilitat.
Val a dir que actualment la situació és molt complexa, ja que el TJUE no ha resolt el fons de l’assumpte, sinó que s’ha limitat a respondre unes qüestions que havien formulat uns tribunals espanyols, els quals hauran de publicar les seves sentències properament.
Així doncs, queden encara molts aspectes a aclarir, com ara quan es pot considerar que s’ha produït una utilització abusiva de successius contractes de durada determinada, quins límits pot tenir aquesta “estabilitat”, o si es pot reclamar també l’estabilitat en la mateixa plaça… tot això com l’especificitat dels nomenaments del professorat, que poden ocupar llocs de treball diversos mitjançant successius nomenaments, a diferència del que passa amb el personal no docent.
Malgrat això, i com us dèiem, considerem que tots aquells interins i substituts que hagin tingut successius nomenaments durant els darrers anys i amb un caràcter substancialment ininterromput, independentment que actualment estiguin treballant o no, són susceptibles de poder reclamar aquesta estabilitat.
Ateses aquestes circumstàncies, cal estudiar la viabilitat de la reclamació individualment, de manera que oferim la possibilitat que els afiliats interessats contactin amb el sindicat per tal de fer una valoració individual del seu cas.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...