Comunicat sobre la vaga del 8 de març0
1952 27/02/2019, 19:22 #Mobilitzacions, #Comunicats,
L’aplicació del decret de plantilles i la desregulació general de l’organització dels centres, que permeten l’adjudicació de llocs de treball a dit i una difÃcil defensa davant els canvis organitzatius, han suposat una discriminació flagrant pe a les dones en situació d’embarà s, maternitat o amb cà rregues familiars. A vegades la discriminació ha estat burda i manifestament il·legal (no et reclamo perquè està s embarassada), altres vegades no tan descarada, però sempre perversa.
L'empitjorament en la jornada, el salari i la cà rrega de feina que hem patit els docents ha seguit el procés de devaluació de condicions laborals de tots els sectors que es feminitzen. El Sindicat Professors de Secundà ria (aspepc.sps) ha denunciat expressament aquest fet als grups parlamentaris, quan ha demanat que es retorni a les condicions laborals anteriors a les retallades. Defensar la igualtat no es fa amb discursos grandiloqüents ni pantalles publicità ries sinó amb mesures concretes, que lluny de la polarització i la confrontació, beneficien a tothom.
El Departament d’Educació vol eliminar la nostra categoria professional per la via de fer desaparèixer el cos de secundà ria. L’objectiu ocult és abaratir el cost laboral. Haurem de fer front a aquest repte com a col·lectiu professional però també com a dones conscients, perquè no podem permetre que els nostres treballs cotitzin a la baixa ni podem renunciar al nostre dret d'ocupar totes les categories professionals.
Per tot això i davant la propera convocatòria de vaga del dia 8 de març, el Sindicat Professors de Secundà ria (aspepc-sps) dóna suport a les mobilitzacions que es duran a terme en defensa dels drets i llibertats de les dones i tot respectant la llibertat individual dels afiliats i simpatitzants, com no podria ser d'una altra manera, anima a tothom a participar-hi activament.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.