Mesa tècnica sobre l'estabilitat del personal docent interí0
1585 05/02/2021, 12:07 #Interins i substituts, #Comunicats,
Professors de Secundària (aspepc·sps) manté el seu compromís amb els docents interins i substituts i es compromet a seguir la lluita pel reconeixement de la seva feina, per la seva estabilitat i pels seus drets laborals.
El passat dimecres dia 3 va tenir lloc la primera mesa tècnica sobre l’estabilització dels docents interins i substituts a proposta de les organitzacions sindicals.
El Departament continua sense comprometre’s a elaborar cap proposta al respecte i entén com a única via d’estabilització del personal docent els processos selectius d’oposicions. Però el nombre de places convocades previst no permetrà de cap manera arribar al límit del 8% d’interins establert legalment. D’altra banda, tampoc no es contempla que, segons la doctrina legal europea, aquest col·lectiu hauria de tenir dret a aconseguir un contracte fix als 3 anys de concatenació de contractes temporals.
Professors de Secundària (aspepc·sps) considera que l’alta temporalitat creada és responsabilitat exclusiva del Departament i que, per tant, té l’obligació moral de buscar una solució equilibrada que reconegui el dret a entrar en la docència pública però que també asseguri un tracte just al personal interí i substitut. Això passaria, en primer lloc, per facilitar un nombre de places elevat per accés restringit o un sistema similar i, per altre, per assegurar que les places vacants per al personal interí siguin adjudicades de manera objectiva i transparent. Les persones que estiguin a la llista haurien de tenir la garantia que no sortiran del sistema perquè les vacants s’estiguin adjudicant de manera arbitrària. Aquest últim punt requeriria, d’una banda, la derogació del Decret de Plantilles que ha ocasionat que a hores d’ara menys del 30% de les places s’estiguin assignant pel torn lliure i de l’altra, que aquest col·lectiu pogués accedir a un contracte fix als 3 anys de serveis prestats.
Tenint en compte que el personal interí ja està sotmès a tot tipus de comprovacions de la seva vàlua, no té sentit seguir mantenint que les places s’adjudiquin de manera opaca, excepte que el seu model sigui el del nepotisme, la uniformització pedagògica acrítica i l’increment del poder clientelar que suposa el control dels llocs de treball. De moment, El Departament no accepta cap de les vies proposades i malauradament, pocs grups polítics s’han compromès a revertir la situació derivada de l’aplicació dels decrets de la LEC.
Professors de Secundària (aspepc·sps) no donarà suport a cap canvi en l’accés a la funció pública que suposi l’adjudicació subjectiva de les places, instaurant un sistema similar al sector privat, com sembla que es desprèn d’algunes propostes, de tal manera que al final només pugui accedir a llocs de treball públics qui tingui «padrins». La professionalització de l’administració pública i l’accés als llocs de treball públics amb respecte als principis de publicitat, mèrit i capacitat són dos avenços cabdals per al tracte igualitari i no discriminatori al ciutadà. No convé oblidar-los, deixant-se portar per cants de sirena que amaguen interessos més foscos del que sembla a primera vista..
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris
Sense comentaris.Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...