L’acord d'estabilitat del personal interí4
4270 15/11/2021, 11:17 Professors de Secundària (aspepc·sps) #Interins i substituts, #Comunicats,
Timeo danaos et dona ferentes ["Temo els dànaus (grecs) fins i tot quan porten regals"]
PSOE, UP, ERC i PNB han arribat a un acord per tal d’acabar amb l’abús de la temporalitat a l’administració. Es convocarà un concurs de mèrits «extraordinari» per tal de reduir dràsticament els altíssims percentatges de professorat interí: tots els interins que hagin estat treballant per l’administració ininterrompudament des d’abans de l’1 de gener de 2016, podran accedir a la «fixesa» mitjançant aquest procediment.
Ho celebrem de debò. Unes oposicions on el que més comptava eren l’antiguitat i la xerrameca pseudopedagògica, on l’especialitat a penes es contemplava per a res i molt sovint amb tribunals «quilòmetre zero» on tothom es coneixia, no és que fossin precisament un procés selectiu massa exemplar. Tanmateix, com som una mica malfiats, tenim algunes preguntes:
1.- Es convertirà els interins en contractats laborals indefinits o en funcionaris de carrera? Aquest no és un tema trivial:
Si passen a ser contractats indefinits, se’ls pot acomiadar també d’acord amb la legislació vigent en matèria laboral. I això seria un empitjorament de les actuals condicions laborals d’un docent interí. Molt especialment pel que fa al col·lectiu que ja porta cinc anys treballant, que fins ara tenia la fixesa en la feina garantida. S’haurà de vetllar molt curosament, no fos que ens estiguin colant l’acomiadament lliure.
- Si passen a ser funcionaris de carrera, què passa aleshores amb els «aprovats sense plaça» que no compleixin les condicions d’antiguitat establertes? Es farà funcionari de carrera a qui ha suspès les oposicions i es quedarà al carrer qui les ha aprovades, però que no té l’antiguitat requerida? Això seria un greuge comparatiu i una discriminació intolerable. Cal resoldre aquest problema integrant tots els «aprovats sense plaça», com a mínim en les mateixes condicions que la resta.
- Què passa amb els que, havent superat les oposicions i amb plaça provisional, es quedaran sense opció de concursar a places més a la vora del seu lloc de residència? Es farà un concurs de trasllats «extraordinari»?
2.- Si aquesta mesura està pensada per a tots els que han estat treballant ininterrompudament des de l’1 de gener de 2016, per què cal fer-los participar en un concurs de mèrits? Si tothom té plaça assegurada per què cal un concurs de mèrits? Que es publiqui la llista al BOE i al DOGC, i ens estalviem plegats el «paripé». O és que potser no seran «tots»? Llavors, quins criteris restrictius es contemplaran? Una entrevista personal eliminatòria? Informes? Perquè si és així, ja sabem com les gasten...
3.- Finalment, què passarà amb els processos selectius que l’administració té actualment compromesos? No era mitjançant aquests procediments que el percentatge d’interins s’havia de reduir a un «tolerable» 8% de les plantilles?
Exigim respostes concretes a totes aquestes preguntes. Ara per ara, hi ha raons de pes per pensar que no és sinó un "brindis al sol", o que ens estan donant gat per llebre. No seria la primera vegada.
facebook
twitter
enllaçar
comentar
Comentaris (4)















Gabriel Rufián y María Jesús Montero, en el Congreso de los Diputados.
Gabriel Rufián y María Jesús Montero, en el Congreso de los Diputados."El Español" 13/11/21:
"Los interinos de Sanidad y Educación no podrán ser fijos sin opositar al ser excluidos de lo pactado por el Gobierno"Ja sabem a qui no votar a les properes eleccions: els partits autors d'aquesta estafa!
Isabel
Afegir comentari
Atenció al professorat
Dirigiu les vostres consultes i/o les peticions de visita de centre al Centre d'Atenció al Professorat.
Agenda
Diuen, diuen, diuen...
- guillem-89
On es suposa que hem d'enviar aquesta reclamació? i per ... - ramon-572
Bon dia, Santiago, Feu servir el Centre d'Atenció al Pro... - ramon-572
En el moment de la matrícula ja s'explica que has d'... - santiago-a2b
Cal que la SdA vagi signada digitalment? El nom de l'arxi... - gabriel-22
I si falla el correu electrònic? Aquest sistema de missatger...